Om resan till sälen + en igelkott

Även fastd det var ett tag sedan så tänkte jag berätta lite om hur det var i sälen.

Vi var tio pers i en 8 manna stuga, vilket gjorde det lite trång runt matbordet (och långa köer till enda toaletten),
men det var himla mysigt!
Vädret var fantastiskt, sol mesta delen av tiden, varmt och skönt, bara lite blåst sista dagen.. men sånt får man leva med.
Till och med backarna var bra. Var man uppe i tid var backarna perfekta, senare på eftermiddagen blev vissa backar dock lite "grötiga". Sista dagarna var det även lite isigt på vissa ställen.. men det hindrar inte en glad åkare!
Fanns visserligen bara snö i backarna, och ingen i "naturen", men det var ju inte där vi skulle åka skidor!
På kvällarna åt vi mat, spelade kort och umgick... som bara vi kan!
Och om inte vädret, backarna, och sällskapet var nog så var Party Polarna där!!
För er som inte har koll på vilka de är, så är de ett afterski band som har spelat där gångerna innan vi var i Kläppen och som blev succé! (var ca 10 år sedan och vi barn älskade dem, köpte till och med deras tröjor)
Där kan man lugnt säga att inget har ändrats...
Men all lycka har sina nergångar...
- Martin lånade pappas skidor och av någon konstig anledning gick bindningen av på mitten.
- Erik bröt av min ena stav
- Mamma ramlade pga några snorungar med snowboard som ramlat framför avstigningen på liften
och fick en stukning i knät, hon har kryckor nu.
- Micke ramlade i ett hopp på snowboard och har nu gipsad handled.

På ALLA år jag varit i sälen (åkt sedan jag var 3år) har det aldrig hänt hälften av vad som hände i år.
Tur att det inte var värre i alla fall!

Trots vissa missöden var det en rolig resa!

vill ni se bilder kolla på -->http://saraliin.bilddagboken.se/

     
*********************************************


Jag såg en igelkott idag vid våran trapp! Super söt!!
och när jag gick hem från träningen såg jag en stor padda på vägen,
ganska söt den med faktiskt...
image9


På fredag kommer Micke hem... då har han varit borta två veckor.
Tror jag ska köpa något fint till honom och trösta honom med.
Han har ju faktiskt gips + restskatt på 2000 kr



With Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0