stockholm har underliga människor

Shoppingresan till sthlm var super kul! Slapp t o m regn =)
Hittade riktigt tjusiga fynd med. Förutom det på bilden så köpte jag en t-shirt till Micke, 4 glasunderlägg till mig o micke i julklapp o två andra julklappar till micke.. men de e redan inpackade o redo för julen.


image32

Måste berätta om tanten på kungshallen. Ungefär så här gick det till:

Jag , Marre och Lisa hittade efetr mycket slit ett 6-manna bord bredvid ett av matställena.
Vi köper mat(grillad kycklingfilé med klyftpotatis o sås) och äter. Det kommer två personer och frågar om de e ledigt bredvid oss och slår sig ner. (Då är det en ledig plats kvar mellan Marre och främlingen)
När vi nästan ätit upp ställer sig en dam i 40-50 års åldern bakom oss o pratar med ägaren av det stället där vi sitter bredvid. De pratar på nått konstigt språk som in inte fattar...Sedan frågar hon oss om stolen där är ledig. Vi svarar att den är det. Sedan går ägaren och hon står kvar. Vå är typ klara med maten och lisa går till toaletten.
Efter en stund börjar hon prata med oss igen:
- Man får inte ställa väskor på stolen om den inte är upptagen! (Marre har sin väska på den lediga stolen)
Jag är faktiskt kusin med chefen och han säger att man inte får det faktiskt.

Vi svarar:
- Ja men det är väl ingen som vill sitta ensam ändå mellan oss här? Och om de vill de får de väl säga till.
Damen:
- Ja men man får faktiskt inte det! Jag känner chefen och ahn säger att man inte får det.
Och är man klar så måste man gå härifrån med, och inte sitta kvar. Andra ska få platserna då.

Vi svarar:
- Ja, men vi väntar på våran kompis sosm är på toaletten, vi ska gå sen när hon kommer tillbaka.
Då muttrar damen och blir tyst, men hon står kvar och vaktar våra platser. Det är uppenbart att hon ska ta dem när vi går.
När lisa kommer tillbaka till sin plats säger tanten:
-Det är faktiskt upptaget här! (hon syftar på sig själv)
Lisa svarar:
-Jaha, jag ska ta mina grejer här.
Vi börjar plocka ihop. Damen går iväg och ropar till sig sin familj att hon har ett bord.
Då kommer en annan familj och frågar om de e ledigt och vi ger dem gladeligen vårat bord!!
Rätt åt surtanten!

--------------------------------------------

Var på Mias 20års kalas i söndags. Det va riktigt trevligt. Jenny var även hemma, så de va kul!
Det bjöds på massa goda pajer, sallad, frukt och tårta.
Sedan spelade även ett liveband. De va riktigt duktiga.



Pappa har köpt ett biljardbord! Så ska åka hem och spela sen... hehe. =D

Nu är nog projektet klart.... så nu e de bara tentaplugg kvar.. usch o fy
Får se om Amy knäcker oss totalt imorgon på redovisningen...
Förväntar mig nog en rest på detta... tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha visst är han :)

2007-12-14 @ 16:28:19
URL: http://m0a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0