Da'n före doppare da'n

Imorgon är det Julafton, kan ni tänka er?
Jag kan inte det.. har absolut 0 julkänsla... tyvärr.
Försöker att komma ikapp med hjärnan med lite julmusik och julklappsinslagning. Men tycker inte de funkar vidare bra.

Vad hände med tiden då man var jätte spänd hela dagen innan julafton, och knappt kunde sova på natten? Då man vaknade på julaftonsmorgon och var alldeles glad i kroppen? Då man flera veckor innan jul pyntade med tomtar och änglar och gick runt och längtade efter den mysiga högtiden? Jag hoppas känslan kommer tillbaka, saknar det!
Det här året har jag varit så lite julaktig man kan vara tror jag. Julklapparna har jag fixat nu i det sista, julgardinerna kom inte upp förens i helgen, har endast tre tomtar uppe... Har inte ens packat upp allt julpynt utan de står fortfarande nerpackade i lådor i köket... Har inte gjort någon julskinka, inte plockat granris till balkongen eller mossa till adventsljusstaken(som inte är uppe ens), ingen julgrupp har heller gjorts... Det ända juliga jag gjort är nog att dricka glögg tror ja..
Och inte blir julkänslan bättre av att det är helt grönt ute.
Får kämpa med att jobba upp julkänslan idag så jag känner mig inspirerad att fira jul imorgon!




God Jul Till Er Alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0