Städar datorn

Äntligen helg! Har iofs haft helg sedan i onsdags men ändå..
Sitter och försöker städa i datorn lite. Hårddisken är snart full, så håller på att flytta över massa saker till MyBooken. Men det går så segt.. suck. Kommer säkert ta hela dagen. Men de är värt det i slutändan, datorn kommer bli så mycket piggare sen =)
Kom fram till att jag saknar Benny lite. (min lärare i informatik) Visst är de nya bra, de lär ut jätte bra och är lite mer pedagogiska än vad Benny är, men de jag har nu har nog ingen aning om vem jag är och skulle aldrig känna igen mig utanför klassrummet. Lärarna i informatik är mycket mer.. "kompisaktiga". Vi är så få elever där så man lär känna dem bättre, o så är de med och fikar på rasterna och så. Men men... man ska väl prova på "den stora klassen" med.
Ska bli intressant med Informatik C till hösten i alla fall. Måste komma på något bra att skriva uppsats om..

Igår var jag på födelsedagsfika hos mamma. Eftersom vårat bilbatteri är tomt så kom Erik o Elin och hämtade oss. Väl hemma bjöds det först på smörgåstårta och sedan kaffe och två olika chokladkakor. Väldigt gott!
Av mig och Micke fick mamma en blomma och ett vindspel av snäckor, av erik fick hon ljus och ljusskålar och av pappa fick hon en jättesöt rosa mp3 spelare. Farmor kom till fikat med och grattulerade!
Sedan fick jag ge mig av då Mia kom och hämtade mig för spelning.


Idag ska vi boka resa till Turkiet om allt går som vi tänkt!! =D hoppas rummen finns kvar, fanns bara 8 st förra veckan, och vi ska boka upp 4 av de... Annars får vi väl hitta något annat hotell.


Håller tummarna för Micke idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0