Skor!

Har just haft sista föreläsningen innan tentan(!) Känns väl sådär.. måste nog läsa en hel del på beachen om ja ska hänga med. Var i alla fall en väldigt intressant föreläsning idag som handlade om män och kvinnor och om parförhållanden. En intressant frågeställning var: Varför ska staten bestämma hur många vi ska få gifta sig med, det är ju ens egna liv? Visst, det är inrotat i oss att man bara har en partner, men varför ska staten bestämma att det MÅSTE vara så?
Och vad innebär en Familj? var är gränsen till vad som är din familj? Är familj dina biologiska band? De du bor med? Kan dina vänner räknas som familj?
Det känns som jag har valt rätt kurs i alla fall, för Sociologi innefattar så mycket. Jag tror alla skulle ha nytta av att läsa den här kursen vad de än ska jobba med. Kanske en B- kurs nästa vår?? Får tänkas på..


Oh vad sugen jag är på skor just nu... Känns som man inte kan ha för många skor. Men ska nog vänta lite tills det blivit lite varmare ute i alla fall. Känns fel att köpa vår/sommarskor nu i januari. Skulle vilja ha några som de här:

image79


Hittade även de här söta på Biancos hemsida. Gillar bandkänslan och rosetten bak, skulle vara riktigt snygga till en svart klänning.
image80






Nu måste jag nog kolla upp seminarieuppgiften jag ska göra och maila lärare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0