Hemkommen från London

Igår kl 1 på natten kom jag och Moa hem till Karlskoga. Knepigt det känns att ena dagen vara mitt i London och gå runt, och bara några timmar senare är man hemma i Sverige igen...
London var fantastiskt! Så himla fin och mysig stad, även fast den är stor. Gillar Notting Hill, ser verkligen inte ut som man är i en huvudstad där...
Vi bodde i Paddington. Hotellet var väl sådär, men får väl vad man betalar för. Badrummet var det minsta jag någonsinn sett...
Hittade förvånandsvärt bra i London, var inte så svårt att läsa av tunnelbanekartorna. Åkte ändå fel lite då och då ... Men man kom rätt tillslut! Och lite sightseeing har ju ingen dött av. =)

Onsdagen var utcheckningsdagen. Så packade iordning alla väskor och drog iväg mot Liverpool Street där tåget skulle gå ifrån till flygplatsen. Där lämnade vi av vårat bagage och lovade att vi hade packat dem själva och inte hade bomber med oss ;) Sedan åkte vi in mot Oxford street för sista shoppingen. Handlade lite presenter till Micke och ett linne från Topshop och vita knästrumpor på Accessorize... Som jag inte hittar nu!! Vet att jag packade ner den påsen, men den finns ingenstanns... funderar på om vi slängde den påsen av misstag när vi fick övervikt på flygplatsen.. Hoppas de kommer fram! =( men tveksam...

I alla fall... på eftermiddagen åkte vi in med tåg mot Stansted. Incheckningen gick sådär... hade 5 kilos övervikt, så det var bara att försöka packa om och slänga saker som vi inte behövde. Hårspray, bodylotion och liknande fick kastas... Sedan packade vi över massa till handbagagen.. så de inte gick att stänga. Jag fick även ha på mig dubbla stickade tröjor..heheh Efter en hel del ompackning vägde väskan 15 kilo! Då var det bara att försöka checka in igen. Då var mitt pass borta(!). Så det var bara att riva upp alla saker ur väskorna igen och börja leta. Paniken steg när vi letat igenom allt och inget pass hittats... Frågar i panikens hetta om personalen på RyanAir har sett de... O då ligger det hos dem bakom disken!!! Vilken tur... Men man undrar ju varför de inte gav tillbaks det? Jaja... det viktiga var i alla fall att passet var återfunnet =)  Sedan flöt allt på bra och vi kom med planet till Sverige!



Tack Moa för en jätte rolig resa!
Var åker vi nästa gång?





Kommentarer
Postat av: elin

Heej! jag ser att london var härligt:) (?)

nej du ska helst ha lite smutsigt hår inann hehe.. lättare och sätta upp det då. så du behöver inte tvätta dagen innan, om det inte är jätte smutsigt. Då kan du såklart tvätta det :) Jag fixar resten!

Erik hälsar tillbaka! Pussss!

2008-11-21 @ 18:58:39
URL: http://frisorelin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åhh låter som att ni hade det jättebra.. nästa gång får ni packa ner mig med.. :P hehe

pussss

2008-11-21 @ 19:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0