Hemgjorda godisskålar av LP-skiva

Jag kom på att jag inte visat skålarna som jag gjort som jag sa att jag skulle göra.. men bättre sent än aldrig!
Vad tycker ni??



 

De är gjorda på LP-skivor som ni kanske ser.. och är faktiskt enkelt. Eller ja, själva grejen är enkel, men sen att få dem så som man vill var inte lika lätt!

Vill ni testa att göra egna så gör man så här:
1. Leta fram en gammal LP-skiva som du inte lyssnar på.
2. Ta fram en mugg.
3. Värm ugnen till 100 grader
4. Lägg skivan ovanpå den uppochner vända muggen och ställ in i ugnen.
5. Vänta tills du ser att den börjar mjukna och vika ner sig.
6. Ta ut skivan &muggen och forma skivan som du vill ha den.
7. Låt stelna. (Kan skölja med kallt vatten)
Klart!

Behöver man inte fler skålar själv så kan det vara ett roligt julklappstips! Hemmagjorda saker är ju de bästa sägs det ju =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jga har med testat att göra sådana. är ju kalas skoj :D

2008-11-01 @ 01:40:28
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: sofie

hej!



Jag undrar lite om du har något inredningstips till ett vardagsrum med mörkbruna tapeter och brunsvarta möbler?

2011-08-08 @ 14:17:17
URL: http://soffieplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0