Miljön är viktigt!

Har just suttit och tittat lite på Oprah som hade tema om miljön. Väldigt intressant.. Finns massvis med konstiga ämnen i shampo, lotion, deodoranter m.m. som inte är bra mot vare sig oss själva eller miljön. Ett bra motto Sandra Bullock & Julia Roberts hade var att man inte skulle ha på sig nått som man ine kunde uttala.
Vad mycket vi använder som skadar vår jord... jag hoppas folk tänker mer på återvinning och liknande så att det blir bättre! Själv så återvinner jag glas, papper, kartong och liknande. Vi har det bra eftersom vi har en återvinningsstation intill vårat hus, samma ställe vi slänger vanliga sopor på. Jag försöker även använda min tyg-kasse ofta när jag går till konsum eftersom papperskassar är väldiga miljöförstörare. Andra enkla åtegärder är att byta ut glödlampor till lågenergilampor, och släcka när man går hemmifrån. Cyckla till jobbet/skolan istället för bilen. Finns massa med enkla medel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0