Kalas review

Idag är det Valborgsmässoafton, ska jobba hemifrån idag, skönt att slippa åka fram och tillbaka för en halvdag.
Ikväll är vi bjudna hem till Linda och Daniel på grillning och brasa. Det blir vi, Pär och Catrin, Carro och Micke. Blir nog riktigt trevligt!

Har ju inte berättat nått om min födelsedagshelg knappt! På lördagen kom mamma och pappa förbi och vi gick iväg på loppis i karlbergshallen. Hittade en termos och 4 martiniglas som matchar mina vinglas med svart fot. Allt för 20:-!Fynd
Sedan cyklade vi hem till huset. Satt ute och solade hela dagen, var så underbart väder! Längtar tills jag också får ett hus så jag kan sitte ute i gräset...
Frammåt fem började vi fixa iordning allt till kalaset. Jag gjorde glasyr till muffinsarna, de blev så fina! Alldeles rosa med strössel och geléhallon på =)
Sen kom gästerna, satt ute på altanen och åt jättegott kallskuret med olika sallader till, mums! Blev kaffe och muffins och tårta innomhus.  Mycket gott det med! Var väldigt trevligt!
Fick massa fina presenter med! Av mamma och pappa fick jag pengar, kläder, kudde, handdukar, telefon, böcker, skopads, polkaklubba, halsband. Av momor fick jag handduk och pengar, farmor; blomma och pengar, Keereweers + kinells en karaff från eva solo. Erik och Elin fick jag en datafläckt och presentkort på HM av. Allt var jättefint!! Tack så mycket alla =)
Fick dock en gammal beigh snurrtelefon som inte var så jättefin kanske ;P Men tillslut fick jag en ny iaf! hehe

Efter kalaset fick vi skjuts hem till Linda och Daniel. Där var redan Pär,Catrin, Stefan, Micke och Carro. Grabbarna hade jobbat med veden hela dagen. En liten incident hade hänt med.. Daniel hade rakat av Micke allt hår! Carro var inte direkt överförtjust.. ;P hahaha! Där fortsatte i allafall festen hela natten. Blev drinkar efter drinkar och en hel del dans! En mycket bra avslutning på dagen!
Gick och lade oss vid halv fem.. så alla sov kvar, hela huset fullt, hehe. 8 på morgonen körde männen på med veden igen.. hur de nu orkade de =S

På söndagen mot kvällen kom Jonas, Helen, Linda Daniel + barnen hem till oss. Jag bjöd på lite fika, bullar och daimtårta. Fick jättefina klotljushåller i sten av Linda och Daniel och en rosa Kosta Boda Mine skål av Helen och Jonas! Jättefina!
Så det blev kalas hela helgen, inte dåligt för att fylla så ojämt som 22 ;P
Hade en underbar födelsedagshelg som inte kunnat blivit bättre! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0