Böcker

Fick ett paket på posten idag! Hämade det nyss på konsum.
Var ett paket från CDON, beställde det bara för någon dag sedan, så kom jättefort! Alltid trevligt
Hade beställt de två första Twilight böckerna; Om jag kunde drömma och När jag hör din röst. Så nu blir det att läsa! Beställde även två dvd, Walk the line och Sideways. Älskar den första, tycker Johnny Cash har bra musik, och han levde ett väldigt händelserikt liv. Den andra har jag inte sett, utan den följde med på köpet. (två för 69:-) Köpte även med två presenter, så de kan jag inte avslöja, även fast jag inte tror mottagarna läser min blogg.. men man kan aldrig vara säker!
Är i alla fall alltid kul att få hämta ut ett paket, även fast man vet vad det är i dem!



Läste ut boken Om det ändå vore sant av Marc Levy idag på bussen. Den var riktigt bra, och gick jättefort att läsa ut. Ni som sett filmen Just like heaven med Reese Witherspoon vet vad den handlar om, för misstänker att filmen baseras på boken, annars skulle jag nog kalla det plagiat!

Boken handlar i alla fall om Lauren som är läkare. Hon är med om en bilolycka och hamnar i en djup koma. Hennes lägenhet hyrs ut till en kille, som plötslig kan se hennes "spöke". För honom är hon som en riktig människa, han kan ta på henne och hon på honom. Men ingen annan kan se eller höra henne. De blir förälskade och inleder en omöjlig kärlek....

En väldigt lättläst och enkel bok att ta till sig, många visa ord och baktankar med boken. Visar att varje sekund räknas, att man ska ta tillvara på livet när man har det. Rekommenderas till alla som älskar kärlekshistorier!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0