PIP dag 1 & 2

Onsdag
Dagen började med sista dagen på jobbet. Både skönt och tråkigt då jag inte träffar Madde mer. Dagen i ära köpte jag fika till lunchen, och så en liten grej till Madde jag hoppas blir uppskattad =P
Efter jobbet blev det hem snabbt och göra sig iordning inför Putte dag 1. Blev lite förfest hemma hos oss, sedan drog jag, Linda och Catrine ner för att se Ulf Lundell. Trodde vi gick bra i tid för att hinna fram. Men när vi kom fram var det sjukt lång kö för att få ut sitt band! Vi stod i kö i 45 minuter innan vi kom in! Bättring Putte!
Väl inne slog vi oss ner i öltältet för att lyssna på Uffe som som tur var fortfarande spelade. Jag gjorde även en avstickare till Erik Hassle som spelade nere på Circus. Kom på lite väl sent att han spelade, så hann endast se de sista 4 låtarna. Men som tur var så var en av dem Hurtful! Och den var sjukt bra! Riktigt härlig stämning under circustältet, mycket folk och väldigt bra sång! Och är han inte för söt i sitt stora röda hår? =)



Sedan blev det upp till Uffe igen för att höra slutspurten. Träffade Maria med, så blev det ganska många vinare på ölområdet... Antagligen för många. Under Bob Hund hade jag och Micke fått nog och gick hem.

Torsdag
Morgonen efter var allt annat än trevlig. Det första vi hör när vi vaknar är att det hänt en olycka. Som tur var gick det hyffsat bra.
Sedan mådde jag bara sämre och sämre. Vet inte om det var vinet eller att jag endast åt en halv baguette efter jobbet. Antagligen en blandning av de både. Mådde inte bra förens 22.00. 23.00 drog vi till PIP, missade tyvärr Sonic Syndicate och A camp. Men hann se Hoffmaestro & Chraa och Thåström i alla fall.
H&C var nog det mest energiska band jag sett live! De studsade in på scenen viftandes med scarfar, och fick med sig HELA publiken. Det vanligaste är att endast de längst fram röjer. Här röjde hela publiken, längstfram till längstbak! Bilden visar i alla fall lite av det jag menar. Grym show!


Halv ett intog Thåström scenen på IP. Det var kallt och lerigt. Tror jag kände igen en av alla de låtar jag hörde. Visst, jag är inget Thåström fan, men han har ju gjort en del man känner igen i alla fall. Tyckte framträdandet kändes lite lamt. Visst hade Thåström själv energi på scenen och sprang runt, men publiken var ganska seg. Efter ca 4-5 låtar var det ganska många som gick därifrån. Och det var inget röj i publiken, möjligtvis de längst fram. Annars blev det vara lite tama applåder mellan låtarna. Hade förväntat mig mer. Efter en 30 / 45 minuter gick jag och Micke hem. Kan tänkas att de blev bättre senare? Väldigt lamt framträdande i jämförelse med H&C.

Nu ser jag fram emot dagens schema som börjar starka med Anna Ternheim kl 16 och fortsätter hela kvällen med Johnossi, Melody Club, Sahara Hotnights, Looptroop, Slagsmålsklubben och Timbuktu!
Och nu ska jag hålla mig borta från vinet och äta mat, så ska jag nog orka med lördagen med!

Ses i geggan!


Den mysiga Dalen scen. Här spelar Lasse Lindh.


Maria med vänner =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men gud de är ju Emma :P shiet henne har man inte sett på flera år juu... eller visst hette hon så? haha

2009-07-31 @ 18:04:17
Postat av: Madde

Verkligen oslagbart ös på Hoffmaestro :D Men imorrn gäller de, sista dagen! Hoppas vi syns där :D kram

2009-08-01 @ 04:00:30
URL: http://denmadde.blogg.se/
Postat av: Maria

vilken smickrande bild!

2009-08-02 @ 22:23:58
Postat av: Sara

Snygg bild och bloggdesign! du har verkligen bloggat länge... Har du kanske några bloggtips till mig? (a) Kolla gärna in min blogg om du har några minuter över.. :)<3

ps: Jag heter oxå Sara :-P

2009-08-09 @ 22:19:29
URL: http://fashionsara.blogg.se/
Postat av: Moa

Har du dött sara ?

2009-08-11 @ 00:23:12
URL: http://m0a.blogg.se/
Postat av: Moa

Det förklarar en del. Det är bra förutom at jag varit sjuk hur länge som helst. Själv då?

Ja det måste vi :)

Puss !

2009-08-11 @ 11:01:56
URL: http://m0a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0