Vackra texter på väggen

Jag har funderat ett tag på att köpa en tavla till sovrummet att hänga över sängen. De tavlor jag har fastnat för är de som är enkla vita med en vacker text skriven på. Elin fick en sån fin tavla i studentpresent av Emelie, vars mamma gör dessa tavlor själv och säljer på "Ojojoj". Så funderar faktiskt på att gå dit och beställa en tavla av henne!
Har även klurat lite på vad jag vill att det ska stå på tavlan. Carpe Diem är ett vanligt tryck... men det känns så krystat. Men har hittat ett annat latinskt ordspråk med vacker betydelse: Memento Viviere. Det betyder Remeber to live (eller mer ordagrant; kom ihåg döden).

stilero.se hittade jag även massvis med vackra text-schabloner. Alltså texter som man sätter direkt på tapeten. (Eller målar dit själv). Skulle också kunna vara en idé. Men har ju mönstertapet på den väggen jag ska ha det på så då blir det nog bäst med en tavla. Men schablonen ska jag fundera på till köket där vi har målade väggar!

Det går självklart att skriva sådanna här texter för hand
 på väggen med, om man är stadig på hand och har en bra handstil! Det blir både billigare och ännu mer personligt.

Texter som är vackra till sovrummet:

Och till köket:


Bilder från Stilero.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0