Examen!

Idag tog jag examen. EXAMEN!
Fattar det knappt själv, 3 år till av mitt liv har gått, fort med.
Förstår inte var dessa år har tagit vägen.. tog ju nyss studenten!


Idag hade vi examinationsseminarium på Projektarbetet. Vi var i det gamla kårhuset, ett fint gammalt hus lite ovanför området. Alla fick presentera sina projekt och sedan utfördes en opposition. Det var riktigt intressant och kul att se hur det gått för alla och se själva slutprodukten.
Vi fick jättebra kritik, opponenterna och lärarna hade mestadels bra saker att säga, och det andra var bara små tips. Lärarna tyckte till och med att våran dokumentation var föredömlig, och att vårt gränssnitt var en dröm att arbeta med! Inte illa det!! Riktigt nöjd med det vi åstakommit, och jag har lärt mig massvis på denna termin, både tekniskt och just det att få komma ut på ett företag och komma in i arbetssättet på en arbetsplats. Jag har lärt mig mer rent programmeringsmässigt, både kodandet, lösa problem, arkitektur, databas m.m. Visst, jag har inte blivit något proffs, men med tanke på att jag bara läst jättelite programmering, och ingen riktig c# så är jag nöjd med hur jag utvecklats! En riktigt bra avslutningskurs.

Till seminariet hade de flesta av oss tagit med fika, Jenny hade med frallor och kaffe och jag, Ann-Sofie och Johan hade bakat. Så blev avslutningsfika med tårta och kaka!
Lite sogligt att det var sista dagen på universitetet, och som jag säkert träffar de flesta av mina klasskompisar! Jag och Ann-Sofie sa i alla fall att vi måste ses! Hoppas verkligen vi håller det.

Så var ännu en del i livet slut. Hemsk det känns att säga det. Mitt "liv som universitetsstudent" är härmed slut.





Jonas och Helen var här nyss på "examensfika". Bjöd på kaffe, tårta och glasyrmuffins.
Fick en avslutningspresent, en svart Kosta Boda: Mine skål, jättefin! Jättesnällt av dem att komma även fast jag inte direkt "firar" min examen. =)

Kommentarer
Postat av: eliiin

Du är så duktig:D

2009-06-02 @ 22:07:26
URL: http://frisorelin.blogg.se/
Postat av: Maria

Grattis:) Eller hur att tiden gåt fort! fattar itne vad som händer. Var i Kga idag. Tänkte nästan ringa dig, men jag hade lovat mig själv att ha mobilen avstängd:S dumt.

2009-06-02 @ 23:21:53
URL: http://annelimariabrodin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Grattis sis! Jo visst du tiden bara rinner iväg, fattar inte att det har gått tre år sen studenten..

2009-06-04 @ 10:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0