Grekisk middag

Ikväll blir det grekisk middag med fam Granlund!

Det kommer bjudas på massa gott;
Till förrätt en sallad med räkor och toast.
Till huvudrätt serveras grekiska lövbiffsrullader med fetaost, bacon, soltorkadetomater m.m tillsammans med klyftpotatis och tzatziki.
Som efterrätt blir det grekisk yoghurt med hallon, choklad och nötter.
Låter gott va?! =)
Vi har även letat reda på grekiska drycker, så det blir grekiskt vitt vin till förrätten, grekiskt rött vin till huvudrätten och italienskt öl till efterrätten (det ända vi hittade från medelhavet). Och Ozou såklart!

Jag och Linda har nämligen kommit fram till att varje månad ska vi träffas och laga mat tillsammans. Och inte vilken mat som helst, utan det måste vara något som vi inte gjort förut, och så ska tjejerna och killarna laga mat varannan gång!
Det är altså jag och Linda som börjar med en grekisk middag!

Nu ska jag fixa det sista innan vi blir upphämtade! Trevlig helg på er =)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh va roligt! usch ozou är ju inte gott haha :P har för mig att de smaka hostmedicin =P

2009-10-02 @ 16:42:29
Postat av: elin

heej sockertopp!

det kommer kosta 160 kr och det är för materialet vilket ni betalar till salongen =)

jag har funderat ut lite coola saker ;)

2009-10-02 @ 21:05:53
URL: http://frisorelin.blogg.se/
Postat av: Maria

Sessan in back!:D

2009-10-04 @ 20:16:13
URL: http://annelimariabrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0