höstlov

Idag börjar höstlovet!! (eller på måndag om man ska vara noga)
Ska bli riktigt skönt med lov! Har inte haft lov på... vad blir det..? 3-4 år!? Riktigt nice =)
Har dock glömt vad man gör på lovet... Ska man bara sitta hemma och inte göra nått?? Alla andra jobbar ju.. Ska i alla fall vara barnvakt på onsdag, det ska bli kul!
Kan i och för sig ägna mig åt att planera Halloweenfesten i detalj, köpa massa coola detaljer till min outfit och liknande. Komma på lite läskiga saker som går och äta och så.. Ja, det ska jag nog ägna mitt lov åt!
Och kolla lite Gossip Girl S03.


Har tidigare nämt min förra granne.. en gubbe på 80+ som inte hörde nått och hade maxvolym på tv:n, så att vi kunde lyssna på nyheterna på hans tv. I alla fall så blev vi liiite glada när han flyttade. Det blev tyst.
Men har kommit på att man kanske inte ska glädja sig åt sånt. För nu har vi en ny granne. Och han spelar hög musik istället. Vet inte om det är bättre. Han spelar Ulf Lundell. Och Drängarna. Pest eller kolera?


På tal om lov. Jag får ju även ett riktigt jullov med! Det ska bli sjuuukt skönt! Förra julen blev helt förstörd. Jag hann inte sätta upp julgardinerna förens på julafton typ. Hann inte med pytning, julglögg, lussebak eller någonting! Allt pga den hemska c-uppsatsen som tog all tid. Vi satt i skolan hela julen. (Minus julafton och nyårsafton typ)
Så denna jul ska jag ta igen allt. För nu har jag massa tid åt juliga saker.
Jag ska göra fina julkort, pynta hela lägenheten, slå in paket på "riktigt vis", baka lussekatter och pepparkakor. You name it!
Kanske till och med slår till på julrim om jag har fantasi! Längtar lite till jul nu faktiskt...

Nu ska jag bjuda på en riktigt fin låt med Leona Lewis:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0