Packa kartonger

Härlig morgon, liite blå himmel och massa inplanerat.
Vaknade tidigt i morse igen, som resten av veckan. Redan vid 8! Inte illa för att vara semester.
Sedan kanske jag inte går upp riktigt då, men är så skönt att bara ligga kvar och läsa lite Marian Keyes.
Har redan hunnit adressändra så här på morgonkvisten (eller nu kanske det blivit förmiddag?), bra att ha de gjort!
Idag ska jag även måla den turkosa väggen en gång till, packa flyttkartonger och när Micke slutar åker vi in till Örebro för att köpa helteckningsmatta och garderobsstommar. Ska bli kul att bygga ihop garderoben och se hur det blir!
Igår kom vitvarorna med, vilket var väldigt förvånande. Hade räknat med att bo utan dem i 2-3 veckor... så det var en positiv överraskning!

Annars igår var en ganska o-produktiv dag för mig. Åkte till huset och släppte in gubben med vitvaror, åkte hem och bråkade med datorn, sen ringde farmor och bjöd mig och Martin på lunch på Golfrestaurangen, vardagslyxigt! Mycket gott med raggmunk och bacon :) Stannade sedan kvar ett tag hemma hos henne och umgicks lite... Sen till huset igen och släppte in Assar och Daniel, hämta Micke på jobbet, mat hos Linda och Daniel, sen dunken och kurragömma i trädgården med Linn och Tilde medan männen fixade in kylen och vatten i köket.

Nu har vi förresten tapeter i både sovrum och kök! Finfint :)

Kanske dags att ta tag i dagen.. Ska bara kila ner till Konsum och köpa mig lite frukost först. I lägenheten finns ingenting ätbart längre...


Update 13.25

Lyssnar på Johnossis album Mavericks, för ca femte gången, idag. Den går på repeat medan jag flyller kartonger. Det är nog den bästa musiken som finns just nu. Och alla låtar på skivan är bra, det är inte ofta det är så! 
Här ett litet smakrpov :)

 

Har fyllt sex flyttkartonger nu med glas, tallrikar, vaser, slevar, pärmar och allt möjligt. Fy vad tid sånt här tar... och inte det minsta kul heller. Men nu har jag slut på kartonger, måste hämta mer hos mamma. Funderar på att åka iväg till huset och måla den där väggen snart... och ett besök på stan kanske vore nått med? Om inte annat för att köpa någon lunch.

Back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0