Sportlov update 2

Har nyss klivit upp. Skulle gärna ha sovit längre... Men bilen måste besiktas halv elva, så det är bara att ta sig i kragen. Och det är ju i och för sig inte speciellt tidigt heller.. Men anledningen att gå upp är sämst. Hatar att besikta bilen. De senaste gångerna jag varit där har inte bilen gått igenom. Men ny bil och förhoppningsvis går denna igenom.
Har förövrigt kommit ca 10 cm till snö.. Yey! Not. Dock har snön tryckts ihop lite så det ser inte så mycket ut.. Jaja.. Snart börja den nog smälta, och då kommer folk klaga över vad blött och geggigt det är istället. Så är nog bäst som det är.


Det blev en sväng ner till stan i onsdags. Drog med mig Emma och Erik. Hittade det jag skulle ha, och blev även en fika! Kvällen blev en lugn hemmakväll, både jag och Micke somnade framför TV:n halv nio.. =P Livat värre.

Gårdagen toppade nog alla dagar på lovet! Åkte ner till E & E runt elva. Åkte in till stan igen för att handla lite till när pengarna kommit. Kollade in Kenzas skokollektion, sjukt snygga! Passade inte riktigt min fot tyvärr.. Och kanske lite dyr. Men hittade andra skor jag blev väldigt sugen på frammåt våren! Anyway.. Blev även frukost på stan, för att sedan handla till allt vi planerat under dagen.
Hade planerat att gå ut på picnic, och inviga Emmas picnic-väska som hon aldrig använt.. Men alla var halvförkylda och ville inte sjukna till sig mer, så blev istället picnic innomhus på golvet. Och det funkade minst lika bra! Efter en stund kom även Erik2. Blev picnic med vin, ost, lex och chockladpudding. Mys!
Efter det blev det fotoshoot på mediacentret. Erik.A lärde mig ljussättning och porträttfotografering. Och jag och Erik.Ö fick agera modeller. Riktigt kul att lära sig hur man ska göra! Kan ju även konstatera att jag trivs sjukt mycket bättre bakom kameran än framför..
Kvällen bjöd sedan på egengjord sushi! Gott! (Vi har en tendens att fastna på saker.. Just nu är det sushi och youtube-skämt...=P)
Blev en väldigt mysig och trevlig dag!! =)

Nu är det fredag och helg.. Och sportlovet är så gott som slut. Lovet har gått sjukt fort. Har bara swishat förbi... Lite för fort nästan.
Men är alltid skönt när vardagen är tillbaka igen med. Och alla som varit hemma kommer tillbaka till stan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0