Julgransplundring

Skolan har dragit igång på riktigt nu. Känns bra. Mycket att göra, men det är bara kul!
Ska slutföra projektarbetet, vilket vi ligger riktigt dåligt till med. Vi är sex pers i gruppen.. och jag började lägga in sidan i dreamweaver idag. Har inte direkt gått i något rasande tempo. Så har desto mer att göra nu.
Har även fått ett nytt ämne; livsåskådning. Trodde det skulle vara supertråkigt och segt. Men tror faktiskt det kan bli ganska intressant.

Igår kväll var det julgransplundring i skolan. Det var tävlingar, fika.. och dans runt granen. På något vis så hamnade jag i den där dansen i alla fall. Men var faktiskt ganska roligt. =) Blev även innebandy efteråt. Kändes verkligen att jag legat på latsidan under ungefär hela december.
Så nu ska jag försöka ta tag i det där med träning igen. Ska iväg ikväll på Body Balance förhoppniongsvis, om de hittar en instruktör. Ska i så fall boka in lite fler pass nästa vecka... Har fått med mig sällskap nästa vecka med, alltid lättare att komma iväg då!


Nu har Micke och Carro kommit hem från Thailand med! Var hemma hos dem en stund igår, åt mat och kollade på bilder. De var inte lite bruna... närmare pepparkakor. Tack för fina presenter! =)




Måste berättade det mest klockrena samtalet på länge!
Mellan Johannes i klassen och en av våra lärare:
(Johannes kommer in sent till lektionen, han har flyttat sängar)

Johannes: Ursäkta att jag är sen.

Lärare: Gick det bra att byta sängar?

Johannes: Jadå.

Lärare: Hade din gått sönder?

Johannes? Nej, det var Christoffer som skulle ha ny säng.

Lärare: Ja, men förstår jag att den gick sönder!

(nämnas kan göra att Christoffer är ca två meter lång och inte smal som en pinne)
Vi skrattade ganska gått åt det länge efter. Dock inte Christoffer... ;D






Jag har fått en ny kompis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0