Rivit tapet

Idag har jag fått hjälp av mamma och pappa med att riva tapet i huset. Vi + Erik var även där hela kvällen igår med och rev tapeter. Så nu är vi klara! I alla fall i de rum vi vill vara klara med.... Lugnar oss med vardagsrummet lite.
Så nu får jag åka iväg och kolla på nya tapeter någon dag! =) Fast först måste det ju spacklas förstos... inte lika kul.
Har fått låna en ångmaskin av Cissi och Niklas med, hur smart som helst! Håller ångaren över tapeten, och så släpper den! Bara att skrapa bort. Varför har man aldrig använt en sådan förut?!

Erik tog emot köket idag med. Inte lita kartonger... =P Förstår inte hur man ska veta vad som ska sitta ihop med vad, och hur. Och med vilka kartonger man ska börja..
Ska ta lite kort imorgon så kan ni få se hur det ser ut nu i huset.


Såg dock att vitvarorna (svartvarorna?) inte kommer förens 28 augusti.. Och vi ska vara ute ur lägenheten den 1 september. Det kan bli tajt. Men får behålla den gamla kylen så länge.. och fläkt och diskmaskin går ju att klara sig utan ett tag. Lite miss i planeringen... =P


Imorgon kommer Micke hem igen, och då ska väl köket börja ta form. Spännande spännande!
Nu ska jag ta en dusch och tidig sänggång. Det behövs idag.
Kanske får tvinga i mig en alvedon med trots allt.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Emma

ååh, låter kanske inte så kul med allt jobb, men det låter ändå riktigt mysigt att få renovera sitt eget hus :D.

2010-07-07 @ 22:48:38
URL: http://e_mange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0