Höstigt

Imorse när jag vaknade trodde jag det var fredag. Men kom snabbt på att det bara var tisdag. Jobbigt när det blir så...

 

Sociala paret är det som sitter hemma på Tre systrars väg. Jag framför datorn och skriver/läser bloggar. Micke framför tv-spelet och skjuter björnar.

Idag har min bästa sambo slipat och spackat i vardagsrummet! Trodde jag skulle vara med och jobba när jag kom hem från jobbet, men när jag kom hem var han nästan redan klar! Gött

Kan nämligen inte påstå att slipning och spackling är det bästa jag vet. Och är glad att jag slipper. Ska slipas lite till imorgon, sen kan förhoppningsvis målaren komma och tapetsera. Ska bli skönt att få vardagsrummet klart så man kan börja plocka iordning ordentligt.

Och ha inflyttningsfest :)

 

Fick lönespecen idag för september. Jag fick 1000 kronor mer än jag förväntat mig. Sånt är roligt! Fick lite OB för jag jobbat tidiga mornar m.m. Kan behövas, då vi ska åka in till Ikea på torsdag och köpa sängstomme m.m. Brukar kunna bli lite dyrt när man åker dit. Speciellt om man ska ha lite större möbler.

Men det måste införskaffas. Just nu ser sovrummet ut som ett.. vet inte nes vad jag ska kalla det..? Skabb-bo? Ska i alla fall bli kul att köpa lite fina nya möbler :)

 

 

Förövrigt börjar hösten krypa på. Det är mörkt när jag åker till jobbet, träden börjar få fina färger, det regnar massa och det är kallt.

Betyder mys med tända ljus, te och en stor mysig filt ihopkurad i soffan, framför en bra film eller serie!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0