Husprojektet

Antal läsare på den här bloggen har ökat sedan husköpet. Så en vild gissning är att ganska många är intresserade av just huset.
Så jag tänkte inte hålla er på sträckbänken längre, utan visa lite nya bilder på vad som hänt sedan sist!

(och när jag kollar in min egna blogg ser jag att det är en hel del...även fast jag själv tycker allt går i snigeltakt..)
Såg även nu att jag knappt skrivit sedan jag flyttade in! Tänker inte på allt jag glömt berätta för er... det är ju massa! Så det går utan internet....

Kan kanske börja säga att jag älskar att bo här! Helt underbart! Har inte saknat lägenheten en enda sekund. Visst är det lite mer jobb. Och just nu ser det ut som en halv arbetsplats.. men det spelar ingen roll, för allt är vårat! Inga andra att ta hänsyn till, tänka på vad man får och inte får göra. Stora ytor, love it!

Nu ska jag sluta tjata och visa lite bilder :)

Hallen:





Kök:



Garderob:

Mer i garderoben får ni se när allt är klart :)
Här är byrån som bästa mamma och pappa har fixat iordning till mig. Var från början i furu, som de sedan målade vit. Blev superfin!

Sen ser endel rum ut såhär...:


Det var allt för nu, men ha tålamod så kommer mer efterhand.
Kan berätta lite mer hur vi ligger till:

Hallen: tapetsering kvar i trappen. Trappen målad, ett lager kvar på stegen bara. Annars alla tapeter uppe. En garderob kvar att måla. Lister ska sättas upp. Annan dekoration som lampor m.m. saknas.

Kök: Köket insatt, men kylen står inte helt på plats. Lister ska upp. Gardinstänger och annat liknande ska upp. Elen fungerar inte riktigt överallt än. Altandörr ska fixas. Skåp över kyl ska byggas. List över skåpen ska upp.

Vardagsrum. Det mesta kvar. Har rivit tapeter och spacklat. Så allt efter det kvar.

Sovrum: Färdigtapetserat + lister. Lampor och möbler kvar.

Garderob: Alla stommar på plats. Målat och matta inlagd. Lite el kvar. Ska upp med krokar, lampor och möbler.

Det var väl allt som vi påbörjat. Sen har vi två rum med bara flyttkartonger och skräp i. Ett rum som är halvmöblerat. Med det menas att vi ställt in alla möbler där sålänge..=P
Hallen uppe är vardagsrum med soffa och tv. Faktiskt ganska mysigt :)
Badrummen är inget gjort med.

Hoppas jag mättat lite av er nyfikenhet! :)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nämen va fint det har blivit! :)

2010-09-15 @ 13:53:13
Postat av: Mallan :) (geiger)

Kmr bli jättebra de där :) myyys!

2010-09-18 @ 18:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0