Isigt

Nu märks det verkligen att det är höst. Jag fick skrapa rutor i morse. Var bara 2 grader ute. Sen på eftermiddagsfikat vid tre satt vi ute på terassen och solen gassade. Och det var jättevarmt och skönt. Svårt att veta hur man ska klä sig när det varierar så!


Imorgon kommer målaren och ska tapetsera vardagsrummet. Ska bli skönt att så småningom få ordning där med, så man kan börja flytta rätt alla saker och få upp alla flyttkartonger. Hoppas han tar trappen med snart.
Har kollat lite på matsalsmöbler med till vardagsrummet, men vad svårt det är! Vet inte helt vad jag vill ha... Måste i alla fall gå att lägga i extraskivor ifall man är många.
Men ska det vara i ek, svartbrunt, valnöt. vitt? Får nog åka runt och kolla lite mer.


Rensade avloppet i duschen igår. Mycket äckligt. Så det fick M göra. Upptäckte att det så kallade "duschpalatset" läckte. Väldigt bra när badrummet varit vattenskadat och golvet är upprivet under duschen. Inte. Så får bli att göra om där ganska snart med, innan det blir vattenskadat igen.




Roligare att berätta är att jag beställt lampa och sängöverkast till sovrummet nu! :) Så det kommer förhoppningsvis nästa vecka.
Letade land och rike runt (ok, Karlskoga + Marieberg, Örebro) för att hitta en taklampa till sovrummet, utan framgång. Ingen var tillräckligt bra. Och hittade vi en bra kostade den dryga tusenlappen. Och det vill jag inte betala för en lampa i sovrummet.
Men kära internet sviker aldrig! Hittade en fin vit lampa i tyg, visserligen inte super bilig. Men tydligen är lampor dyra, så får väl gå. Kostade i alla fall inte 1000 kronor.


Nu ska jag kila upp till Micke och kolla på Idol. Kanske lite ansiktsmask, nagellack och en kopp te? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0