Lånar internet

Sitter hemma hos mamma och pappa och lånar internet lite. Behövde betala räkningar. Har även beställt halkskydd till trappan och gardiner + handdukar till köket.

Köpte faktiskt mobilt bredband, sånt med kontantkort, här om dagen. Skulle testa det med att beställa lite från HM. Det visade sig gå mindre bra. Dongeln hittade inget 3g nät (har full 3g täckning på min 3 mobil, detta var Comviq som kör på Telias nät som säger sig ha så bra täckning(!)), jaja, det betydde att den hade en ca hastighet på 30-40 kbps. Det är ingen rusningstrafik direkt.
Så innan dator ens laddade in hela HM:s sida första gången somnade jag. På riktigt. Inget skämt.
Sedan tog det, utan att överdriva, drygt 2 timmar att beställa 7 varor från HM.
Gissa om jag var glad!?
Så... jag ville inte utsätta mig själv för samma frustration igen, så åkte hit. Bra val tycker jag själv nu, med ett fullsnabbt internet. 



I alla fall. En snabb uppdatering sedan sist kanske?


Jobbet går bra. Hade invigningsfest i helgen. Jätteroligt! Trerätters, champange m.m.

Husprojektet går också bra. Köket princip klart. Lite småpyssel kvar som gardinstänger och nån list. Hall färdigtapetserat, sovrum klart. Garderob klar.
Kvar är tapet i trapp + vardagsrum.
Nu väntar vi mest på att andra ska komma och göra klart grejer så vi kan fortsätta.
Möbler måste såklart köpas med.

Var barnvakt i helgen med. Det var roligt :) Byggde en koja under trappen som de sov i.  myspys!
Blev film, godis, sagor m.m.

Träffade även Moa i veckan! Det var åratal sedan sist. Kanske inte flera år. Men massa massa månader i alla fall! Var riktigt kul att ses igen. ÅKte in till Marieberg för shopping.

Sedan vet jag inte om det hänt så mycket mer...
Påminn mig om jag glömt :)
Madde har fått en son med!! Grattis till henne och Mattias!


Nu ska jag fara hemmåt igen och äta lite kvällsmat oc bänka mig framför tv:n.
Förhoppningvis kommer internet igång hemma snart. Har fått modem m.m. Och tror det kopplas in 13 sep om allt går bra :) Hörs igen då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0