Måndagslyx med efterrätt


Ny vecka drar igång. Sitter och kollar på Housewives of bevery hills, och tycker att mitt egna liv är ganska stabilt och odramatiskt. Blir lite fast i alla deras intriger...


Idag gjorde Micke och jag en egen specialpizza, super god! Så tänkte vara så snäll att dela med mig av den.



- SaraLee pizzadeg + spicy sås
- Förstekta färska champinjoner
- Soltorkade tomater
- oliver
- rödlök
- Spicy salami
- Mozarella ost
- Färsk timjan (plockad från min egna kryddodling)

Sen skjuts in i ugnen i 20 minuter!


Lyxade även till det med efterrätt. Var tänkt att ätas i söndags, men då var vi så mätta så fick spara oss tills idag.

Blev en "Fusk cheecake", jättegod och jätteenkel.
Bara att krossa några digistivekex. Blanda philadelfia med kesell vanilj och bär, liten klick till kesella på toppen dekorerad med bär; klart!

Plockade en glasslåda med vinbär från trädgården som kom väldigt väl til pass :)
(De är inte omogna, det är vita vinbär ;))









PS: Har någon sett en turkos/vit gammal tankcykel med cykelkorg så säg till! Skulle gärna ha tillbaka den.
Min naiv-het trodde att man kunde låta en cykel stå på en garageuppfart utan att bli stulen.. Men mina medmänniskor är tydligen inte lika ärliga som jag vill tro...


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack för tipset! Hittade din blogg när jag googlade efter ideer ;)



Maten såg riktigt god ut :o



Tackar :D

2011-08-09 @ 20:35:22
URL: http://soffieplopp.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh va gott det ser ut!

Har aldrig sett vitavinbär :O Smakar dom likadant?



Fy va tråkigt med cykeln!!! Sånt borde inte hända.. :/



Sv:

Dom va riktigt goda :D Tack, tack! :)

Jag flyttar nästa måndag! Ja verkligen, det ska bli så nice. Okej! Va bra, tack, jag ska kolla upp det! :D



Kram!

2011-08-12 @ 20:58:43
URL: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0