Putte i Parken '11

Ojoj vilken dålig uppdatering. Skyller på att det är sommar och jag inte sitter alls mycket vid datorn när jag är hemma.. Lovar bättring till hösten :)
Men nu har jag ju massa att skriva om i alla fall!


Putte i Parken
drog i gång i Karlskoga förra helgen. Hela staden livades upp och det var folk överallt.
Drog igång på onsdagen, och jag hade semester så det var perfekt. Startade upp på gräsplätten utanför Micke och Carro; härligt sällskap, musik, öl... På kvällen spelade Ke$ha, Paramore och Daniel Adams Ray! Alla tre riktigt bra! Bästa musikaliska kvällen för Pip tror jag. I alla fall storleksmässigt på artisterna.

Torsdagen blev det sämre väder, och inte vidare artister heller. Jag och Ann åkte ner och kollade på Miss Li, som var riktigt bra. Sen spöregnade det, så vi gick in på rockbaren och lyssnade på livemusiken där. Riktigt trevligt ändå. Blev tidig hemgång då ingen av oss tyckte spelutbudet var nått vidare, och vädret var kass.

Fredagen blev det bättre igen! Det dök in släktningar från Hälsningeskogarna, kärt återseende! Släktmiddag i Valåsen, och massa härligt umgänge! Mot kvällningen drog vi unga ner på Putte, där Veronica Maggio, The Ark, Manic Street preachers, those dancing days mfl spelade. Mycket rolig kväll! Avslutades med en riktig brak efterfest hos oss. Drickat flödade, musik på bott... motorsågen drogs fram och en buske mindre i trädgården: 04.00 på natten. (Om någon granne läser detta ber jag om usräkt om vi råkade väcka någon!) Men trädgården blev fin i alla fall :) Eller?

Lördagen blrjade med en prommenad ner till Sandviken där det bjöds på sill-lunch för hela släkten. Bad i pool och underbart väder! Sedan ner till Putte igen för lite musik; nämligen Kaizers Orchestra som visade sig vara riktigt bra! Upp till Valåsen igen för lekar och mer mat. (gjorde vi annat än äta..??) Sen ner igen till Putte för att se Maskinen och Håkan. Bra röj på båda. Hem till oss igen för mer efterfest, och tillfixning av busken, igen. (Nästa år har de lovar gräva en pool ;))

Riktigt bra festivalhelg, och exta kul med besök av härliga släkten!!
Söndagen lunch i Valåsen igen. Sen ut med Svennes båt för lite wakeboard, riktigt kul! Och jag kom t.o.m. upp, och åkte ca 2 meter! ;D Avsked av släkten, får se när de blir nästa gång!




Så här såg vår "fina" buske ut efter första efterfesten. Halva borta.. tur att vi drog igång en till efterfest så hela försvann ;)

Ska försöka få lite fler "vettiga" bilder av mamma som stod för fotograferingen under helgen!

Nu iväg till Grandlunds för grill, får fortsätta skriva om resten sen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0