Italiensk middag

Idag är det dags för ännu en tema middag. Denna gång är det jag och Linda som ska bjuda våra män på en Italiens middag. Vi ska försöka oss på att göra egen pasta, vilket blir spännande att se hur det ska gå... Vi har i alla fall fått låna en pasta maskin av min faster, vilket (hoppas jag) ska underlätta lite.



Annars är väl menys inte helt fastspikad ännu. (ute i god tid, oh ja!)

Har i alla fall lite stolpar att gå efter.

Förrätt: en sallad på Italienskt vis.
Huvudrätt: Egengjord pasta med något gott till.
Efterrätt: Tiramisu (eller hur det kan tänkas stavas)


Linda har även varit på bolaget och handlat lite goda drycker från Italien!
Kommer nog bli kanon! :)



Ska även försöka vara ute lite idag, kanske handla lite blommor att plantera i mina krukor. Skulle även vilja köpa blomlådor att hänga under fönstrerna...
Men är ju uppe i hyffsad tid, så får se vad jag hinner med :)


(Känns förövrigt som måndag och att jag skolkar från jobbet.... knepig känsla, men skönt att ha 2 dagar till ledigt!!)
Bäst att sätta fart. Ha en härlig dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0