pluggar

Jag sitter hemma och pluggar denna söndagkväll. Pluggar! Jag trodde man skulle slippa det när man började jobba.. men icke. ;)

Håller på med en IBM certifiering. Har gått några kurser på kvällarna på jobbet, och på tisdag ska vi gå igenom ett prov. Sen blir väl certifieringen någon gång nu i höst/vinter kan jag tänka mig.

Känns inte helt enkelt när alla termer på provet är på engelska, och i de miljöerna jag jobbar dagligen med detta är det på svenska.. känns som det kan bli en aning förvirrande.. :P Men får väl plugga som en dåre så ska det kanske gå.... kanske.
Gör i alla fall inget om man inte klarar det. Inte som i skolan att man inte får fortsätta eller nått sånt.. Men är ju alltid kul att klara prov!
Ska försöka hitta tid att plugga med, det som är det svåra. Men har ju klarat det förr. :)


Anyway, Micke är iväg och handlar inför knällsmaten. Blir fläskfilépanna med våra egenplockade kantareller, inte helt fel!


Helgen har varit riktigt bra. Fredagen va lugn, satt hemma med några kompisar och kollade på Idol. Såg även Twilight - festen live på datorn, medan killarna spelade tv-spel. Nu längtar jag tills filmen kommer!

Lördagen var fullspäckad tillsammans med Micke och Carro; loppisrunda inför kommande Halloweenfirande, en runda på stan med lite shopping och lunch, badminton i 2 timmar (känns idag..) och sedan lagade vi middag med efterrätt, kollade på film och pratade Thailand.

Idag har vi njutit av att få sova en timme längre. Sedan har vi hunnit med besök hos Johan och Malin, och sedan Linda och Daniel. Och nu pluggning för mig och tv-spel för Micke.
Men snart är det nog för sent att plugga... lite mat och film känns mer passande en söndagkväll :)
Har ju imorgon på mig med att gå igenom alla frågor :P



Fortsatt trevlig söndagkväll!

Och Halloween!


Jag och Carro på Halloween förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0