Tvättstuga: inspiration

Nästa "större" inomhus projekt i huset blir nog tvättstugan. Har börjat att fundera över hur jag vill att det ska se ut, både färg och visuell-mässigt, och de praktiska lösningarna. Det är inte lätt!

Vi har ett ganska avlång smal tvättstuga, med dörrar i båda kortändarna.. Så den är inte helt lätt möblerad. Så måste verkligen tänka till för att få ut så mycket som möjligt av utrymmet.
Det jag vill ha plats med i tvättstugan är tvättmaskin, torktumlare, städskåp, tvättho, bänkyta, torkningsmöjlighet och förvaring för källsortering. Mycket som ska få plats i den lilla tvättstugan!

Själva utseendet är också jättesvårt! Vill jag ha en ljus tvättstuga i vitt och ljusgrönt? Eller en mer färgglad, vägad tvättstiga med klara färger? Eller en mer lantlig stil? Klurigt!


Det jag tänkt på mest är ett ljustgrått kakel på golv, ljusgrön färg på väggarna, ljus träfärgad bänkskiva med ho, vita hyllor på väggarna för förvaring.
Men kanske skulle man våga sig på en mer färgglad inredning?










Kommentarer
Postat av: moa

Välj en massa färg så det blir roligare att vara där inne :)

2012-02-06 @ 11:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0