Nyårs meny

Här är årets nyårs meny, som i det hela blev riktigt lyckad. Förreätten och huvudrätten blev super gott! Dock misslyckades jag lite med chokladfondanten.. blev inte riktigt rinnig inuti.. Men 2 av 3 lyckade är ju ändå godkänt!

FÖRRÄTT

Mixa avokado, creme fraiche och en stänk citronsaft tills den blir jämn utan klumpar.
Häll upp i fina glas.
Lägg på lite rödlök, en klick röd löjrom, räkor och en dillkvist.
Färdig att servera!

Enkel och super gott!
+++++





HUVUDRÄTT

Stek ankbrösten en liten stund på varje sida. Ställ sedan in i ugnen i ca 30 minuter.
Blanda skivad potatis, chevréost, grädde, vitlök och kalvfond i små formar. Grädda i ugnen.
Gör en rödvinssås på rödvin, viltfond, sharlottenlök, vitlök och socker.

Klar att serveras, också jättegott! Något av det godaste jag ätit tror jag, otroligt saftigt kött.
+++++



EFTERRÄTT

Blanda ihop smält mörk choklad, ägg, socker, smör och vetemjöl.
Håll upp i porttionsformar och ställ i ugn en liten stund.
Vänd ut chokladkakan på tallrik och servera med vaniljglass och hallon.

Jättegott med, men lite misslyckad när jag råkade ha inne den för länge i ugnen..
+++



Receptena är lite höftade ut minnet. Men allt finns på Recept.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0