Kvinnligt nätverk

Igår hölls en nätverksträff för kvinnor i IT branchen på Elite hotell i Örebro, annordnat WinIT, ett nätverk i hela Sverige.
Det började med lite välkomstcider, och sedan hölls två föreläsningar.
Den första av Sogetis marknadschef(?) som berättade om hennes väg i karriären, om hur man ska ta sig fram och våga ta plats.
Sedan föreläste Mia Törnblom om självkänsla, att ta plats och våga. Har ju läst massa om henne, men hon var till och med bättre än jag trott! Rolig, energifylld och väldigt inspirerande!
Blev sugen på att läsa hennes böcker med.

Nu ska man bara försöka få in allt det här i sitt liv, och praktisera allt bra de sa. Inte det enklaste. Låter så lätt när de säger det, men att i verkligheten ta till sig det och göra det, är en annan sak. Men ska försöka mig på vissa bitar i alla fall!

Efter föreläsningarna bjöds det på dricka och lättare tilltugg. Det var trevligt, inte så mycket för själva nätverkandet kan jag tycka efteråt (om jag nu jämför med Sigmas egna nätverksträff vi hade tidigare..), men föreläsningarna var ritkigt bra!

Får tacka för en trevlig kväll! :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Åh! Jag har oxå läst Mia Törnbloms ena bok! Skulle vara kul att se hennes föreläsning som du gjorde. :)

2012-04-04 @ 10:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0