Studentliv

Så har studentlivet dragit igång med allt vad det innebär; nya bekantskaper, fester, nollning, ny skola, nya ämnen, plugg och massa massa mer.
Har haft första nolningen med lekar av alla dess slag som kropp mot kropp lappar, spansk julafton och chokladpudding ätning genom strumpbyxa! Och därpå en stor mängd av nollevin... som inte gjorde dagen efter till den bästa... 
Men trots det så har det varit en bra start och jag har träffat många trevliga människor! Så det här ska nog blir tre roliga år...


 
Var på 70 års kalas i Hälsingland hos min pappas morbror i helgen. Riktigt trevlig var det.. och även de äldre visade att de allt kom ihåg hur man festade loss! Den som blev mest rund om fötterna var en 70 årig gammal dam ;)
Efter god mat och lite festande på kalaset bar det iväg mot Ljusdal och statt. Mycket skojj må jag säga. Blev även bjuden på allt av min generösa tremänning!
Speciellt kul med att träffa Ann igen, va jätte länge sedan. Så det gjorde kvällen om möjligt ännu bättre!
Så nu väntar jag på hennes 18 års dag då de blir drag igen, om inte innan!



Hade en sådan där djup disskussion med mamma o Erik idag om döden och ödet.. sånna där frågor man aldrig blir klok på hur mycket man än funderar och vrider och vänder på det.
Vad händer efter döden? Återfödsman, eller upphör man bara att existera? Eller kommer man till en slags kö där man väntar på en ny kropp, som Erik funderade på? Blir bara mer och mer förvirrad ju mer jag tänker på det. Men hoppas och försöker tro på att man inte upphör att existera... kan inte tänka mig in i det riktigt..
Ödet då? Finns det? eller styr man över allt själv...? Jag tror på ödet, men att man kan vinkla det lite sjäv.. o ja VET! jag säger mot mig själv... men på nått sätt tror jag att de är så.. kan bara inte förklara hur.
Men jag kan tro att det är meningen att man träffar vissa människor, det är ödet. Men sedan är det lite upp till än själv vilken relation som bildas med personerna. Det kan man styra lite över själv...
Men jag vet inte... man kan ju inte veta något säkert alls om det. Bara spekulera och fundera...
och inte blir man något klokare på det..
ska nog sluta här medans jag inte förlorar förståndet helt..

på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0