"Kärlek får världen att snurra"

Jag HATAR söndagar!
Söndagar är de dagar min älskling lämnar mig, åker långt bort för att någon idiot bestämmer att han måste vara där.
Söndagar är de dagar man går och är ledsen och har ångest över att så här kommer det vara nu i ett år frammöver.
Söndagar är de dagar man önskar att man kunde hoppa ett år frammåt så man kunde få vara med sin älskling hela tiden, träffas när man vill...

därimot så ÄLSKAR jag lördagar!
Lördagar är nämligen de dagar då jag får vara med min älskling heeela dagen lång.
Lördagar är de dagar då jag både får vakna upp och somna brevid den jag älskar mest.
Lördagar är de dagar jag påminns om vad underbart allt kommer att vara om ett år...

Vill att det ska vara Fredag nu så jag har Lördagen alldeles nära...

..................................................

Nu har jag kommit in i studentlivet och börjar få lite kläm på det där med programmering, känns bra.
Det är faktiskt ganska roligt när man kommer på det. Man blir helt glad när man löser ett nytt problem...
En härlig kick som gör att man vill fortsätta lära sig. Det kunde jag aldrig tro när jag började...

..........................................................

Jag är inte alls avundsjuk... inte det minsta...
Jag tänker inte alls på hur skönt de har det på den härligt vita strandem i 30 gradig värme med en varsin svalkande drink i handen.
Eller på de mysiga resturangerna de kommer att besöka varje kväll, eller allt nytt och spännande de kommer uppleva.
Och jag är absolut inte avundsjuk på att få komma bort från den gråa vardagen till ett vackert grönt paradis.
Det är säkert trist, långtråkigt och alldeles alldeles.... Underbart!


Men tro nu inte jag sitter här och är bitter, Åh nej! Så roligt ska vi inte ha de!
Jag har ju en helt egen underbar resa som väntar på mig...
Så den här ska de få själva, för det är de värda!

...............................

En tant trodde inte att jag kunde Svenska idag när jag väntade på bussen...
Måste vara mina Österrikiska gener ; )


With Love / Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0