Systemvetardagen ht-08

Systemvetardagen för denna termin är avslutad. En väldigt lyckad dag!

Dagen började med att jag mötte upp Elin utanför Bergslag (hade inget med systemvetardagen att göra). Elin skulle som sagt ha slutprov i uppsättning och jag var hennes modell. Temat var bruduppsättning. Jag fick en jätte snygg uppsättning, Elin lockade först håret och satte sedan upp det snyggt i nacken. Blommor fick jag i med =) Visar bilder när jag lagt in dem på datorn. Blev i alla fall jätte fint! Elin är så duktig!!

Efter detta skyndade jag vidare mot bussen mot Örebro. På universitetet började systemvetardagen kl 13.00 med föreläsningar. Johan Aderud, forskare på Universitetet blörjade med att föreläsa om sin forskning om Flow.
Efter det föreläste företaget ÅF om vad de gjorde hos dem och hur de arbetade. Och efter det berättade Sigma om sig.
Väldigt intressanta föreläsare, fick en bra insikt i företagen.
Jag fick även kontakt med chefen på ÅF som tyckte att jag verkade intressant som arbetskraft då jag var kvinna, bodde i Karlskoga och ville bo kvar! Pratade även med honom på sittningen då han erbjöd hjälp med c-uppsatsen, bjöd mig på bio med ÅF och tyckte att jag skulle söka jobb dit i sommar! =D Hur bra är inte det?!

Efter föreläsningarna fick jag följa med Martin i klassen hem för att byta om och göra mig iordning. Snällast! Drack lite äppel och kanel vin för att mjuka upp med. Innan vi skulle gå kom Nicklas med och tog sällskap till Njuta där sittningen skulle vara. Började med mingel, fördrink och tilltugg. Var lottdragning på bordsplaceringen, hamnade vid värsta Karlskoga bordet! hahah =P Middagen bestod av potatisgratäng och kycklingfilé, jätte gott. Fick även dryck till maten. Efter det var det kaffe och kaka.
Som på alla sittningar var det en del sång imellan åt med... och så var det en frågesport. Mitt lag använde sig kanske lite väl mycket av Google, men är man systemvetare så är man ;) Drack massa vin och vimlade runt. När Njuta stängde var vi några som gick vidare till Björgrottan eller vad det hette mittimot. Där blev det massa dans, cider i baren, tatueringar och en hel del fula kort.... Vilka jag inte sett än av Britta.. tveksam om jag vill ;) hahah
När det också stängde gick jag och Britta vidare hem till Martin på efterfest.. Blev väl ganska avskalat med massa vatten. Sen närmare morgonen blev det en välförtjänt sänggång...


En väldigt rolig kväll!!! Måste göras om...
Mådde dock inge vidare dagen efter, men det är en annan sak!

Kommentarer
Postat av: moa

Jajjemän :) den satt inte uppe lika bra som den andra, men annars var den en hit !

2008-11-30 @ 22:10:35
URL: http://m0a.blogg.se/
Postat av: Andréa

Hej, allt bra med dig? Haft en skön första advent? :)

2008-11-30 @ 22:16:58
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0