Mitt 2010

År 2010 har nått sitt slut. Ett händelserikt år, minst sagt!
Ska försöka summera lite, och försöka minnas tillbaka på året och alla händelser.

  • Pluggade sista halvåret på Webbdesignlinjen på KGA folkhögskola. Lärde känna massa underbara människor! Och hade mitt (livs?) sista jullov. Massa skol-aktiviteter hölls, och jag fick känna på riktig "studentkänsla". (Brännboll, tävlingar, innebandy, galor, filmkvälla m.m.)
  • Skidsemester i Höglekardalen med fam Olsson. Lilla Tilde bröt benet, och jag och Daniel åkte vilse på Storsjöns öar.
  • Skidsemester i Sälen med min familj. Inga brutna ben nu i alla fall!
  • Arbetade mycket med Projektet med säkerhetssystemet till Stens båt. Jag och pappa åkte iväg dit och monterade upp det, och det fungerade!
  • Började med tema- middagar med Linda och Daniel vilket blivit väldigt lyckat!
  • Tjejtripp till Ullared med mamma, Karin, Ann och Cissi. Fyndade och hade väldigt trevigt!
  • Cathrine bjöd in på 30 års fest!
  • Putte i Parken, med Emma och Ingrid som inneboende. Mycket bra artister, men det sämsta vädret som kan tänkas.
  • Winnerbäck i Örebro med Linda. Lika underbart som alltid.
  • Musikalen Mamma Mia i Karlstad med Linda och Cathrine, som avslutades med en hejdundrandes fest!
  • Johan och Malin köpte hus och hade inflyttningsfest.
  • Gerd gick bort, och begravning hölls i stora kyrkan. Mycket vackert och stämnningsfullt, men så sorgligt.
  • Kryssning med fam Olsson till Åland, god mat och dryck.
  • Julpyssel hos Ingrid. Mysigt!
  • Underbar julafton med familjen ♥
  • Johanna och Niclas får en till liten söt son, Love! och Micke blir morbror för fjärde gången :)
  • Åker till Grebbestad och tittar på Johanna och Niclas nya hus, och bebisen, och firar nyår!

Men... känns som jag glömt nått?

De två största punkterna detta år!

  • Jag får ett fast jobb i Örebro på ett IT-företag, med jättebra arbetskamrater!

  • Jag och Micke köper ett hus!! Vi går med raska steg mot vuxenvärlden och köper oss ett hus. Ett tegelhs från 1978 på 182 kvm.
    Huset var ganska slitet när vi köpte det, så hela sommaren gick till renovering. I september kunde vi äntligen flytta in.
    Sålde vår lägenhet, vilket gick mycket lättare än vi vågat hoppas!
    Hade två inflyttningsfester. Den ena för släkten med mat och dryck. Den andra för vänner i form av Halloweenfest. Båda jättelyckade och roliga!


2011 är året då vi ägnar oss åt huset och varandra. Ska göra om badrummet och förhoppningsvis sätta in en kamin. Göra klart lite smårenovering och köpa inredning. Bo in oss i huset. Göra iordning trädgården.

En resa till Spanien med mamma och pappa är inplanerad, ska bli underbart!


Hoppas och tror att 2011 kommer bli ett bra år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0