Cykel!

Mitt senaste inköp! :D

Mot Stockholm

Sitter just nu på tåget mot huvudstaden. Tycker det är rätt mysigt att åka tåg, lyssna på musik o inte kan stressa någonstans.

Anledningen är två jobb- möten. Det första ikväll är mer en trevlig tillställning, ska på restaurang med kunder. Ska bli riktigt trevligt!
Mötet imorgon är mer ett riktigt jobb- möte, då vi ska gå igenom ett utbildningsmaterial jag gjort. Ska bli spännande.. Mitt första "kund möte". Men ska nog gå bra!

Tyvärr hinns ingen shopping med i huvudstaden, får bli en annan resa :) o jag o Carro ska in till marieberg på lördag, inte fy skam det heller! :)

Svamp

I söndags var jag och Micke ute och plockade en hel Konsum påse med trattkantareller!!

Vi skulle bara hämta lite mossa till mina blomkrukor på yttertrappan, men hittade massa svamp istället... Kunde inte sluta plocka, bara dök fram fler i fler... Riktigt roligt! :)

Förresten mitt första inlägg på mobilen, verkar funka galant!

El España

Jaha.. nu var det humm 3 veckor(?) sedan vi kom hem från Spanien, och jag har fortfarande inte laddat upp några bilder... skäms på mig.
Har ju inte nes berättat om resan ser ja nu! På tiden då... :)

I alla fall...

Den  20 augusti flög jag, mamma, pappa och min bror Erik ner till Spanien. Vi hyrde ett helt fantastiskt hus lite utanför byn Nerja på Costa del Sol. Huset bestod av 3 våningar, egen pool och utsikt över havet. Helt fantastiskt bra!
Efter några dagar kom Johan och Stefan på besök under några dagar, och efter 1 vecka kom Micke ner med.
Under våra veckor badade vi väldigt mycket, både i poolen och i havet. Solade jättemycket. Åt jättemycket god mat. Drack väldigt mycket gott vin.. och drinkar... och öl.. och sangria.

Vi åkte även ut på utflykter, vi åkte in till själva byn Nerja och tittade på Balcón de Europa.
Vi åkte upp till en bergsby som livit utsedd till Spaniens vackraste. Frigiliana heter den.
Vi åkte till engelska kolonin Gibraltar där vi upplevde det engelska, tittade på apor och såg över till Afrika.
Vi åkte på olika marknader i grannbyar och köpte fina saker och färska råvaror.
Vi besökte en hamn i Marbella med de största 'yachtarna' jag sett.

Och hade det alldeles... alldeles... Underbart! :)

Hade kunnat stanna en vecka till utan de minsta problem.

Så, lite bilder kanske?

Blogg.se app

Något som jag saknat sedan jag köpt min iphone är en blogg app, och nu är den här! Har precis laddat hem den, så ska snart kolla hur den fungerar.

Nu kommer jag förhoppningsvis kunna uppdatera lite oftare :)
För det är inte alltid jag känner mig sugen att sätta mig vid datorn hemma när jag suttit framför den en hel arbetsdag..
Tror på förbättring!

Återkommer om den håller mina förväntingar.

Ego-mys

Ikväll blir det ego-myskväll hemma. Faktiskt skönt, länge sedan jag var ensam hemma... Få göra vad man vill, titta på vad man vill... Skulle inte ha kunnat gissa att jag uppsakattade det så mycket när Micke låg ute på jobb, och jag var ensam jämt..

Har laddat upp med sushi framför Idol. Och så har jag gurka, morot och dipp som väntar.
Inte helt fel :)

Trevlig helg ♥

Beställt kamin

Idag var jag och Micke på Biobränslebutiken och beställde en kamin, äntligen!
Blev en Contura 520t, en täljstenskamin. Riktigt snygg tycker jag själv :)

Kommer bli super mysigt i höst och vinter!
Och förhoppningsvis lite mindre elräkning.

Kräftskiva

Igår hölls årets kräftskiva. Den hölls hemma hos Linda och Daniel. Blev 22 vuxna och barn, ett långt bord dukades upp med massa kräftor, pajer, baguetter, ostar, vin, öl och snaps. Allt supergott! Vi åt och drack massor, sjöng snapsvisor, dansade och hade väldans trevligt och roligt!
Åh vad sugen jag blev på de där pajerna nu....

Idag är en sådan där seg söndag. Trist väder, så det känns helt okej att bänka sig i soffan framför TV:n. Och snart kommer Carro med söndags-pizza, inte helt fel :)

Nu har det gått en vecka sedan vi kom hem från Spanien. Man kommer in i vardagen väldigt fort.. känns kanppt som man vart borta.. läskigt. Och känner redan att jag börjar blekna..
Jobbet har rullat på. Jobbar på i nya gruppen, vilket känns jättebra! Har även blivit invald i Kontorsrådet, kul! Vet inte riktigt än vad det innebär.. men det lär märkas :)

Tillbaka till soff-häng!

(Ska skriva om Spanien resan snart med)

Jimmy Choo

Här var jag igår!
Tyvärr hade jag inte riktigt råd att köpa med nått... :P
Men tog i alla fall på ett par riktigt fina pumps! hehe
Inte några små båtar som låg i hamnen...