Sorg på Örebro Universitet.

Nu äntligen är tentan och projektredovisningen klara!
Så nu är det en helt fri helg innan nästa kurs drar igång. Men de blir bara en vecka, sen e de jullov!!!
Ska bli riktigt skönt, även fast man inte är ledig på riktigt...

* * *

Jag antar att de flesta vid det här laget vet vad som hänt läraren vid Örebro universitet...
Jag fattar inte att något sånt här kan hända, speciellt inte så nära en själv.
Jag och Ann-Sofie var i skolan när det hände, men i ett annat hus. När vi skulle hem såg vi avspärrningen vid idrottshallen men hade ingen aning om vad som bara en timme innan hänt. Jag fick först reda på det på bussen hem.
När jag sedan åkte in till skolan igen på torsdagen, såg jag att flaggorna var på halvstång och förstod att han inte klarat sig. Även fast jag inte visste vem läraren var innan så kändes det sorgligt, hemskt och samtidigt läskigt.
Det hade ju skett ett mord på skolan.
Man har fått höra en del berättelser om hur det gick till, men vill inte skriva nått då man hört olika verisioner och inte vet vad som är sant och vad som bara är rykten.
Det märktes att stämningen var nerstämd på skolan, speciellt på lärarna märkte man att något tragiskt hänt.
Poliser och Sequritasvakter gick runt på skolan för att få folk att känna sig lugna, men jag tyckte det gav motsat effekt. Jag blev mer orolig av att poliser gick omkring, det kändes mer nära då..
Jag hoppas verkligen de får tag på den person som gjorde det här. Så att Fuats familj kan få uppgörelse. Jag tror nog inte rikigt man kan släppa sorgen förens man vet att personen som orsakade detta har fått sitt straff.

Detta är ännu ett bevis på att vårat sammhälle håller på att tappa kontrollen. Vem vet vad som kommer komma härnäst? Jag vill nog inte veta....

image33



***


Grattis Ann som fyller år idag!
Grattis Sanna som fyller år på söndag!
Grattis Karin som fyller år på måndag!

mycket kalas blir det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0