Föreläsning av Lou Rossling

Har precis kommit hem från Degerfors. Pappa tog med mig på en föreläsning av Lou Rossling som skulle prata om motivation. Har väl aldrig varit på en bättre föreläsning! Hon pratade mellan 18.15  till 21.00 med samma energi, tiden bara sprang förbi... blev aldrig trist eller långrandigt som det annars lätt blir när någon pratar länge.

Är det bättre att ha rätt än att vara lycklig?


En väldigt tankvärd berättelse är om den gamla visa indianen som berättade för sitt barnbarn om att han hade två vargar inom sig som krigade. En ond, arg, otrevlig varg och en snäll, vis, omtänksam varg. Barnet undrade nyfiket vilken varg som vann?
-Den jag matar, svarade den gamle.


Hoppas att jag kommer ihåg det hon berättade även om ett år, så jag kan bli en bättre människa och bemöta andra på ett bättre sätt. För ibland så säger vi eller gör saker som skadar andra, utan att egentligen mena det, vi är inte medvetna om det, men tänker vi efter så kan vi ändra det. Bara vi är medvetna om det!

Är jätteglad att pappa tog med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0