Semester på Åsen

Har varit i Mickes stuga på Åsen i nästan en vecka. Har varit riktigt härligt att komma iväg någonstanns och bara ta de lugnt. Hade riktigt tur med vädret också! Var strålande sol och 30 grader hela veckan, så blev en hel del lata dagar liggandes på altanen med en bok eller tidning. Blev även en del monopol, kort, svampplockning, bad och fiske.







Fisketuren blev dock inte som vi tänkt. Micke hade förberett mig på att det var ganska långt till skön vi skulle till. Packade med fiskespön, systemkameran och en varsin dricka. Så gisk vi. Första ertappen var en backe i nästintill 90 grader vinkel uppåt. Behöver väl knappt nämna att det var jobbigt. (Solen stekte på i dryga 30 grader med) Sen blev det skogsvandring i drygt en timme fråmmåt. Genom snår, genom myrar, slafsandes med gummistövlar på. När vi nrämade oss tog det även ett tag för Micke att komma ihåg var sjln låg =P Tillslut kom vi fram till den lilla sjön (eller tjärn kanske?) Jag var så trött att jag skulle kunna satt mig ner på marken och börjat tjuta om jag inte bitit ihop ;P Anledningen att vi tog denna långa prommenad var att Micke sa att de fanns huur mycket fisk som hellst här! Av någon anledning hade dock dessa fiskar ingen lust att visa sig denna dag, så vi fick inte en ända fisk! Jag tröttnade efter ett tag och fotade lite istället, och det var väl tur det så vi fick något med oss därifrån.. Sen var det bara att traska hemmåt igen. Gick lite lättare nu i alla fall, när man hade hemmet i sikte. Men jag kan lova att jag aldrig mer går dit! Det positiva var väl att jag blev brun i alla fall...











Var även på en tripp till Charlottenberg (med bil!) och till deras shoppingcenter. Mer än hälften var norrmän. Blev inte mycket shopping, Micke köpte strumpor och jag hittade en Softshell jacka av Helly Hansen på rea.

Söndag lunch åkte vi hemmåt. Kom till karlskoga och var barnvakt åt Linn och Tilde. Åkte iväg och badade, köpte McDonalds och kollade på Sunes jul! Mys

En härlig semestervecka! Nu återstår det en vecka för Micke och två för mig innan allt drar igång igen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

hehe rolig bild på Micke med strumpor på när han solar haha :D Träffa din pappa på Team sportia han sa att du va i stugan =P



men du när ska du, jag och Marre ses? vi tänkte kanske på söndag eller i början av nästa vecka.. vad sägs?

2009-08-11 @ 18:21:09
Postat av: elin

hej! härligt ni verkar haft :) det är bra med mig! själv ?= ) jaa absolut, bara o komma! :)

2009-08-11 @ 19:03:14
URL: http://frisorelin.blogg.se/
Postat av: Sara

svar Lisa:

I helgen ska jag till Liseberg, men i början av nästa vecka kanske? =)

2009-08-12 @ 17:17:51
URL: http://saraliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0