köksgardiner

Jag har hittat en matta på Jotex som jag vill ha i köket. Den kostar bara 179 kronor, vilket jag tycker är riktigt billigt för en matta! Men! Då berättar mamma att man måste handla för minst 200 kronor för att få beställa över huvudtaget... Så nu måste jag hitta nått kul för ca 30 kronor =)
När jag kollade runt i katalogen hittade jag jättefina gardiner att ha i köket. Har inte bytt gardiner där (förutom till jul) sedan jag flyttade in.. så skulle vara lite kul med nya gardiner där.
Men då kommer mitt ständigt återkommande problem... panelgardinerna finns bara i 220 längd. Suck. Tydligen är det något standardmått för "normala" fönster. Såklart har inte jag det, utan jag har överdrivet högt i tak, eller för högt sittande fönster kanske... I alla fall så måste mina gardiner vara 245 långa för att räcka ända ner.
Men! Då hittade jag samma mönster i meterpris. Så nu min fråga... Kan man sy egna panelgardiner av metervara??? Är det svårt?


Här är så jag vill att det ska bli:



Idag har jag varit ute och gått stavgång med mamma, det var riktigt härligt! Frisk luft och motion. Så blev det även Body Balance på kvällen.
Har även varit hemma hos kusin Cissi idag. Micke kollade lite jobb-grejs och Cissi bjöd på god mat och glass! Har inte varit där på jättelänge... så var kul att se allt de gjort om, och hälsa på sötisarna Sanna och Ellinor såklart!

Imorgon ska jag med Linda och barnen på bio! Ska till Karlstad och se filmen Upp =) Skoj skoj!
Nu blir det läggdags så jag är pigg när de hämtar upp mig!
God natt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Skulle inte tro att det är svårt att sy panelgardiner.. de är ju bara raka sömmar du ska sy!

2009-10-30 @ 17:39:37
Postat av: Sara

Ok bra! Då kanske jag vågar testa =)

2009-10-30 @ 17:45:05
URL: http://saraliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0