små beslut - STOR betydelse

Tror det är första gången jag längtar efter Måndag! Brukar alltid va de värsta dagarna,
men nu på måndag kommer Älsklingen hem! Och för en hel månad dessutom!
O han har lovat att bjuda på mat när ja kommer hem från Örebro.. Mmmm, Härligt!



Såg filmen Femme Fatale på Tv igår. Vad annorlunda livet kan bli beroende på små detaljer man gör.
Visst, det här var ju bara en film. Men om man tänker så är det ju faktiskt så det är.
Om du bestämmer dig för att t ex stanna hemma just den där kvällen istället för att gå ut med kompisarna, då kanske du just har missat chansen att träffa just den där killen som du så länge trånat efter.
  Eller tänk beslutet om vilket Universitet du ska välja. Beroende på ditt val så kommer ditt liv se helt annorlunda ut.
Jag valde Örebro och valde då att bo hemma och pendla, just för att jag har min pojkvän här och jag ville slippa studielån. Men tänk om jag istället hade valt Lund. Då hade jag behövt flytta, och jag och Micke kanske inte skulle ha kunnat hålla ihop. Jag hade antagligen träffat på en massa nya människor som jag antagligen aldrig kommer träffa nu. Och så vidare... Även andras liv kan förändras totalt, beroende på vad du väljer för väg.
På bara små beslut i livet kan just Ditt liv byta håll totalt.
Det är lite läskigt att tänka så. För tänk om man på något "snedsteg" missade en jätte stor chans i livet?
Missar den stora kärleken? Eller går vilse totalt och aldrig hittar rätt.
   Jag tror ändå, fast olika beslut i livet, att vissa saker är menat att hända. Och vad du än skulle välja för väg, så skulle du ändå komma fram till det målet. Så vill jag i alla fall att det ska vara.

Nu kanske folk förstår varför jag har sådan beslutsångest!?




Lyssnar just nu på Coldplay och Norah Jones.    Själen mjuknar upp totalt



With Love / Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0