Grebbestad, Ikea och halka

Nu var det allt ett bra tag sedan jag skrev någonting i den här bloggen. Men oj vad mycket man har hunnit med sedan dess. Vet inte var jag ska börja.... Har tjuvkollat lite i Moas blogg för att se vad vi gjort.. hehhe ;)
Får dela in det i små bitar :

Kan börja att berätta att jag och micke åkte till Grebbestad förra helgen och hälsade på hans syster. Tyvärr var det inge badväder, men vi roade oss ändå. Träffade Cassandra med, jätte söt!
De var precis slut på sässongen där och det märktes på antalet innvånare. Det var bara någrfåtal turister kvar och alla marknadsstånd som man såg förra sommaren var borta. Men ska jag vara ärlig är det ganska skönt när det inte är folk överallt.
Åt Langos för första gången i mitt liv. Det var gott, men inte värt att köa för i en halvtimme... suck.
En väldigt trevlig tripp, och behövlig så här mitt i renovering o flytten. =)

På tal om det.... Nu är äntligen alla rum målade och tapetserade klart. Underbart! Nu är det bara bardisken kvar för micke att snickra ihop. Men den behöver ju inte vara klar innan man flyttar in, så snart är det dax att byta från särbo till sambo. =) Måste bara få nån att fixa elen... tur att man känner många händiga karlar!
Ska ta lite foton någon dag så jag kan lägga upp några så man ser vad jag skriver om, tänkte jag.

Var och besökte Moa och Niclas i deras lägenhet idag, de fick den igår. Grattis!
Den var jätte fin, älskar deras köksluckor. skönt att de inte behöver fixa nått akut, fast håller nog med om att kaklet skulle kunna bli bätte =P heheh


Annat som hänt är att vi åkt in till IKEA ett helt jätte gäng. Det var jag, Micke, Moa ,Niclas, Micke P, Carro, Madde och magnus. Som tur var lånade vi ett jätte släpkärra så alla fick plats med shoppingfynden.
Vi köpte en soffa, köksbord+ stolar, tv-bänk, sänggavel och lite småplock. Och resten av gänget var inte dåliga med att shoppa heller så de blev ett stort lass! Tur att Niclas audi är så stark! =D

Har även skjutsat Erik till halkan i Kumla. Tog med mig Moa som sällskap och kartläsare, vilket behövdes då jag var vilse som ett fån mestadelen av tiden. Det är tur för mig att Moa har sån koll på allt! =P
Medan erik var och sladdade åkte jag och Moa in till örebro för lite shopping och Kina-mat. Hittade några riktigt fynd, speciellt på rusta där alla städgrejer och liknande var väldans billigt. Perfekt tills man ska flytta!
När vi sedan skulle hämta erik blev vi väldigt förvirrade ett tag när vi inte alls visste var vi var( inte jag iaf), men tillslut visade sig att vi hade kört från andra hållet... helt förvirrande.. tacka vet jag Moa! Det bästa jag har!



Det här hör kanske inte till vad jag gjort, men jag ser Foppa-toffels överallt. Och då menar jag ÖVERALLT!
Vuxna som barn, jobb och fritid, jämt jämt ser jag dem. Visst, de är kanske sköna, men kan de inte göras snyggare då? För de är ju så fula! Kanske en larvig sak att haka upp sig på, men jag kan inte rå för det.
Ta inte illa upp nu alla som har ett par crockers, det är säkert jätte sköna. Vem vet, snart har jag säkert ett par jag med.

Hittade en rolig grej på Moas blogg... va lite såkul så här på natten... hehe

(x) Rökt
(x) Druckit alkohol
(x) Sovit i samma säng som någon av det motsatta könet
(x) Sovit i samma säng som någon av samma kön
(x) Kysst någon av samma kön
(x) Haft någon i ditt rum förutom familjemedlemmar
(x) Tittat på porr
( ) Köpt porr
( ) Tagit droger

(x) Tagit smärtstillande -
( ) Tagit någon annans receptbelagda medicin
(x) Ljugit för dina föräldrar
(x) Ljugit för en vän
( ) Smygit ut ur huset
( ) Skurit dig själv
(x) Skadat/sårat något
( ) Önskat att någon ska dö
( ) Sett någon dö

(x) Varit ute längre än du var tillåten
(x) Varit ute hela natten
( ) Ätit ett helt glasspaket själv
( ) Varit hos en terapeut
( ) Varit på avvärjning
(x) Färgat ditt hår
( ) Fått böter
( ) Varit med om en olycka -
(X) Varit på en klubb
(x) Varit på en pub

( ) Varit på ett vilt party!
( ) Sett Mardi Gras
(x ) Druckit mer än fyra öl på en kväll -
( ) Spenderat vårlovet i Florida.
( ) Sniffat någonting, snuff tror jag att det heter..
(x) Använt svart nagellack
(x) Haft på dig armband
(x) Haft på dig en T-shirt med ett bands namn på
(x) Lyssnat på rap
( ) Äger/Ägt en 50 Cent CD. - .

( ) Klätt dig som en gothare
( ) Klätt dig som en plugghäst - hur klär sig en plugghäst egentligen? 
( ) Klätt dig som en punkare
( ) Klätt dig som en grunge
(x) Drabbats av en minneslucka
( ) Svimmat
(x) Varit förälskad i en granne
( ) Fått någon att smyga in i ditt rum
( ) Smygit in i någon annans rum
(x) Varit på en konsert
( ) Kallat någon för slampa
( ) Installerat högtalare i din bil
( ) Haft sönder en spegel
(x) Duschat i någon av det motsatta könets hus
( ) Borstat dina tänder med någon annans tandborste

( ) Ludacris har varit/är din favorit rappare
( ) Sett en p-rulle på bio
(x) Hängt i ett köpcentrum
(x) Skolkat från skolan
( ) Haft en operation
(x) Haft en skada
( ) Hamnat i en rättegång
( ) Smitit från notan
(x) Satt eld på något - eld är roligt.
(x) Ljugit om din ålder

(x) Ägt/Hyrt en lägenhet
( ) Brytit mot lagen då en polis varit i närheten - mycket möjligt.
( ) Hamnat i trubbel med polisen
(x) Pratat med en främling
(x) Kramat en främling
(x) Åkt bil med en främling
( ) Blivit trakasserad

( ) Träffat någon ansikte till ansikte som du träffat på internet
( ) Varit inne på internet 12 timmar i sträck
( ) Pratat i telefonen i mer än 4 timmar i sträck
( ) Tittat på TV i 12 timmar sträck
( x) Varit på en loppmarknad
( ) Blivit kallad för ett dåligt inflytande
( ) Druckit och kört bil
(x) Busringt någon
(x) Legat i en soffa med någon av det motsatta könet
( x) Fuskat på ett test

Lite skojj var det väl allt....? lite tidsfördriv iaf. Men orkar nog ändå inte vänta uppe på Micke..
Han är iväg och fiskar kräftor med Daniel och Niklas. Hoppas de får massor, mums!

Nu ska ja in på bilddagboken och uppdatera mig där med tänkte jag....
GodNatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0