God Jul & Gott Nytt År!

Nu är julafton över... ett helt år kvar till nästa jul.
Hade i alla fall en jätte bra julafton. Började tidigt på morgonen hemma med julklappsöppning under julpalmen.
Jag och Micke fick glasunderlägg av Tomten, jag fick pärlörhängen och diamantörhängen av micke + en shoppingdag för 600 kr!!!
Sedan bar det iväg hem till mamma o pappa på julfrukost. Sedan blev det julklappsöppning där med under en riktigt gran. Fick Scene It!? , kläder, pengar, saker till lägenheten bla fruktskål, glasskålar, julhandduk m.m. Av erik fick jag en jätte söt apa som torkar nagellack.. hihi.
Efter en god frukost åkte vi till Valåsen där en jätte julbuffé var uppdukad. Åt tills man höll på att spricka. Men gott var det!
Sedan blev det julklappsöppning igen. Den här gången var det Sanna som fick de flesta paketen =) Hon blev helt tagen av Tomten som kom och delade ut klapparna.
Senare mot kvällen fortsatte jag och Micke till Karlsdal där nästa Tomte var på G. Även här var det Linn och Tilde som fick de flesta paketen, precis som de ska vara! Tilde var inte lika rädd för Tomten som sist, men hon vågade inte riktigt gå fram själv...
Det blev en lång natt med promenader till kyrkogården, toalett-tupplurar, dans och massa annat.



image59
                Vår JulPalm


Nu är nyårs menyn klar:

Förrätt
Skagentoast

Huvudrätt
Fläskfile, potatisgratäng och två olika såser.

Efterrätt
Konserverade päronhalvor med aftereigth i ugn.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0