Göteborg Resan

Dag 1:

Fredagen startade med att jag åkte in till skolan och skrev en tenta lite snabbt. Sedan åkte jag mot Resecentrum och satte mig där för att vänta på Mia som skulle komma med bussen från Karlskoga.

Tillslut kom vi på rätt tåg och resan var igång!
Ca klockan 4 var vi framme i storstaden Göteborg!
Här är Mia på Göteborg C.
Jenny jobbade till ca 5 så undertiden roade vi oss med att gå runt i Nordstan och shoppa.
Blev en hel del shopping om man ska vara ärlig. =)
Efter rundan på stan så åkte vi hem till Jenny och packade upp oss. Hon bodde i en jätte fin 3:a med balkong och havsutsikt. Riktigt nice. Sedan bar det iväg till SF-bion där vi skulle gå på Iron-man- Men innan så satte vi oss på en restaurang intill och åt middag.
Eftersom vi köpt VIP-biljetter till bion så fick man gå in i ett vip-rum innan bion började. Där fanns det soffor och fotöljer och det bjöds på dricka och godis. Det fanns även en bar om man ville köpa drinkar. När man sedan skulle in i biosalen fick man en till dricka och popcorn. Väl inne i biosalongen fick man sitta i jätte stora sköna skinnfotöljer, som var lutningsbara. Lyxigt! Det vibrera även i stolarna när det sprängdes något, vilket det gjordes ofta i den filmen. Filmen var riktigt bra! Mycket bättre än jag förväntat mig =) Rekomenderas.
Efter bion var det sent och vi tog en spårvagn hem.

Dag 2:

Dagen började med en god frukost hos Jenny. Sedan tog vi spårvagnen till centrum där Jenny visade oss runt i lite avsides kvarter med massa mysiga inrednings butiker. Gick runt ganska länge och shoppade massvis. När vi shoppat klart gick vi till ett ställe som hette Kiwi (tror jag) där man kunde komponera ihop sin egen sallad. Sedan satte vi oss i en park i stan och avnjöt salladen i solskenet.

Sedan bar det av hemåt igen där vi började göra oss klara inför kvällen där utgång på avenyn stod på schemat.
Jenny lagade en jätte god middag till oss bestående av färsk pasta med tomat-kyckling och champinjon sås och till efterrätt vaniljglass med fruktsallad och varm rabarbersås. Jätte gott!
Till maten serverades vin.

Ca klockan 12 var vi redo för att gå ut och vi tog spårvagnen till avenyn. Vilken skillnad mot pluttiga karlskoga!! Det var folk överallt. Mer folk än vad det är på dagen i karlskoga. Först ställde vi oss i kö för att komma in på Park, men när vi stått där i ca 20 minuter säger vakten att det är fullt, s det är bara att gå vidare. Får sällskap av några vi lärde känna i kön och beger oss till Valand istället. Där kommer vi in snabbt. Vilket ställe. Stort, med flera barer och stora dansgolv. Dansar hela natten och har jätte roligt!! Vid 4 följer vi med vårat sällskap till Mc Donalds för att äta lite innan vi åker hemmåt. Trevligt trevligt!
När vi sedan ska hemmåt tar vi en taxi, kommer hem vid halv 6. Det konstiga är att jag och Mia inte alls är trötta så vi sätter oss vid datorn och kollar lite grejer till halv  7 då vi kände att det nog var bäst att gå och lägga sig om vi skulle orka upp dagen efter. Blev en lång natt, och riktigt rolig =) Vill göra om!

Dag 3:

Klockan halv elva blev jag uppdragen till frukosten av Mia som redan varit uppe och diskat ett tag (hur nu hon kan ha varit så pigg, hahah). Sedan gjorde vi oss klara för ännu en tripp ner till stan. Där blev det lite mer shopping och även en glass i solen. När vi var nöjda begav vi oss hemmåt och började packa iordning våra saker. Spelade spel och åt middag, pasta med tomat-basilika och olivsås. Sedan var det dags att ta spårvagnen till centralen =(
Köpte lite färdkost och satte oss sedan på tåget och sa hej då till Jenny. Bestämde att vi skulle hitta en ny helg i sommar vi skulle åka ner igen.
Kom fram till Örebro vid tio. Ställde oss och väntade på bussen till Karlskoga. Väntade och väntade. Och ingen buss kom det. Stod även med en tjej som skulle till karlstad. Efter 20 min blev vi oroliga och började kolla mer nogrannt om vi var rätt. Vilket vi inte var(!) Vi stod på fel hållplats. Vi skulle tydligen stått vid västra bangatan. Vilket ingen av oss visste var det var. (tydligen andra sidan rälsen fick vi senare reda på) Så det var bara att ringa runt och försöka få någon att skjutsa hem oss. Som tur var så fick vi tag på Mias mamma så hon fick åka in till Örebro och hämta oss. Karlstad tjejen åkte övcen hon  med till Kga, hoppas hon kom på bussen till K-stad!
Nu i efterhand var det ju ganska komiskt, skräll att vi klanade oss liksom =P Men då var det inte alls så roligt att vara fast i Örebro, heheh. Men slutet gott, kom ju hem till slut!

Mer bilder kan ni se på min bilddagbok!