Systemvetardag

Igår annordnades en systemvetardag för att som läser systemvetenskapligaprogrammet på Örebro Universitet. Det var två elever som planerade och ordnade dagen, vilket var ett väldigt bra initiativ!!
Det började på eftermiddagen med att tre företag(SEB, Sogeti och Nethouse) presenterade sitt företag och berättade om en dag på jobbet hos dem. Det var jätte intressant och lärorikt, man fick en ganska bra inblick i hur det fungerar ute i verkligheten. Vilket är bra för oss som inte har någon praktik alls.
På kvällen senare ordnades en middag för alla medverkande i Högströmska gården.
Det känndes ganska meningslöst att åka hem i mellan så jag åkte in till stan en stund innan jag mötte upp Krister och Jens. Innan vi gick bort till middagen tog vi en öl på en pub, riktigt trevligt och träffas och prata lite, var ju nästan ett halvår sen vi läste ihop nu.
När vi sedan skulle gå till gården mötte vi upp Henric och tog sällskap bort. Det var en mysig lokal och det var dukat med långbord. Först var det mingel med fördrink och snittar. Vi var inte alls många från min årskurs, bara jag, Krister, Henric och Jens. Lite trist att inte fler kom. Men var många andra som jag faktiskt aldrig sett förut. Så de var trevilgt att träffa nya systemvetare =)
Efter lite mingel fick man slå sig ner efter att ha dragit en platslapp. Som tur var fick jag sitta bredvid Krister. Satt även bredvid en anställd på Nethouse och mittemot de två från SEB. Så man kunde verkligen fråga dem om allt man ville.
Till middagen bjöds det på potatisgratäng, oxfilé och grönsallad. Mycket gott! Senare bjöds det på kaffe, kakor och chokladtårta. Därimellan sjöns det snapsvisor, tävlades i musik kunskap och skålades glatt. Det var helt enkelt en riktigt trevlig kväll! Hoppas det blir tradition nu, för känns som det behövs något sådant här kul för oss med och inte bara ekonomerna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0