om jag kunde drömma...

Idag blev en kort arbetsdag, skönt då jag fortfarande inte känner mig ok.

Har börjat läsa boken Om jag kunde drömma av Stephanie Meyer. (Twilight på engelska) Den är så sjukt bra! Kan ärligt säga att det är en av de bästa böckerna jag läst. Tyvärr är den väldigt lättläst och går jättesnabbt att läsa, och det här är en karamell jag vill suga länge på! Så jag läser endel väldigt långsamt och ibland måste jag läsa om vissa stycken för att det är så bra..
Det är en sån enorm kärlekshistoria. Den sätter sig rätt i hjärtat och man kan inte motstå att vilja hoppa in i boken och ta Bellas plats! Kan tänka mig att det är just mystiken och det förbjudna (Edward är vampyr) som gör den så dragande. Och författaren förklarar känslan av nyförälskelse så bra så man bara vill bli nyförälskad igen!

Enormt beroendeframkallande... Vill läsa om och om igen.
Det finns verkligen böcker man aldrig vill ta slut, som man blir ledsen för att man läst klart dem. När man läser en sådan bok har författarna lyckats! Det är den optimala läsupplevelsen. Älskar det




nu måste jag fortsätta läsa!



Update:
Och författaren förklarar känslan av nyförälskelse så bra så man bara vill bli nyförälskad igen!
Jag känner mig nyförälskad när jag läser boken. bra beskrivet är det!

Kommentarer
Postat av: moa

Varför läser du dom på engelska för ?

2009-02-13 @ 16:40:10
URL: http://m0a.blogg.se/
Postat av: moa

neej nu ser jag att jag läste fel :P

2009-02-13 @ 18:22:12
URL: http://m0a.blogg.se/
Postat av: moa

har du några planer inför helgen ?

2009-02-13 @ 18:26:34
URL: http://m0a.blogg.se/
Postat av: Anonym

har läst alla dom böckerna, kanon bra! Om inte snyggingen Robert skulle vara med i filmen så är lätt böckerna bättre:)

2009-02-13 @ 23:12:13
URL: http://babbelina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Har en kompis som också är helt beroende av dem! Jag blev twilighted av henne förra helgen hihi blev ju helt kär i filmen, kanske ska börja läsa böckerna också :P



Men du borde läsa Midnight sun där författaren skriver utifrån Edwards syn, mycket kul :D finns på författarens hemsida, det är en draft på ca 200 som skulle blivit en bok men läckte ut och hon har inte avslutat den, men jag har läst lite på den. det är kul och läsa hur han tänker och förklarar en hel del som man inte fattar i filmen tycker jag :P hehe

Hoppas vi ses snart var för länge sen! pusss

2009-02-14 @ 13:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0