Pinsamt!

Idag tog jag bilen till skolan, mycket skönare att pendla med bil än buss! Man behöver inte åka lika tidigt, man bestämmer själv när man vill åka dit/hem och det bästa är att man slipper stå ute i ur och rusk och vänta på bussen! Ska nog åka mer bil.. =)

I alla fall... när jag kommit hem till Karlskoga igen så var jag tvungen att tanka. Tankar upp bilen full med diesel i godan ro... går in och ska betala... Då har jag inga pengar på kortet!!! Fruktansvärt pinsamt.. Kassörskan är i alla fall trevlig, så jag får lämna mitt körkort i pant och åka hem och fylla på kortet med pengar och komma tillbaka och betala. Det gick ju.. Men sånt där är så pinsamt tycker jag!



Idag har vi haft föreläsning om projektet. Kom in ett nytt företag som verkar riktigt intressant. De var intresserade av att ha en grupp studenter placerade på företaget under kursens gång. Det verkar faktiskt bra då det ungefär blir som praktik för oss. De verkade även ha intressanta arbetsuppgifter med både programmering, design och webb. Lutar åt det projektet nu...
Verkar även som man ska sitta där 8 timmar/dag.. Så blir verklligen som ett riktigt jobb, vilket jag tror kan vara nyttigt att prova på innan det riktiga arbetslivet börjar. För som Jenny sa; Det är ju bättre att ni misslyckas nu när det är en kurs än när ni börjar jobba på riktigt! (Inte för att man ska försöka misslyckas, men det stämmer)
Visserligen jobbigt att jobba 8h/dag när man är van att inte ens vara i skolan varje dag... Men måste väl vänja mig =P

På torsdag ska vi nog ha betsämmt oss och gjort en idéskiss... Får klura på det här nu ett tag.

Kommentarer
Postat av: Maria

jobbigt att höra det med tankningen! Tankar man med kortet direkt i automaten kan man övertrassera kontot. Det har hänt mig:P

2009-01-20 @ 22:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0