Söndag kväll...

Nu har jag äntligen plockat bort julen; bytt gardiner, lampor, plockat bort juldukar och tomtar.
Jag var nog den sista som tog fram julsakerna (typ dagen innan julafton) och den sista som tog bort julsakerna. =P Skyller på brist på tid.. hehe.

Smart som jag är proppade jag ner tidningspapper i en trävas från thailand, för att julblommorna jag ville ha i inte skulle sjunka ner för långt i vasen. Och nu när jag vill ha i de vanliga blommorna ville jag ju självlart ta ur pappret. Det var lättare sagt än gjort... försökte dra upp det med en krok, vilket inte gick speciellt bra. Då kom jag på den briljanta (inte) idén att hälla i vatten så pappret skulle lösas upp... Bara det att papper tydligen sväller ganska mycket i vatten, så trävasen sprack på två ställen(!). Inte kul... Typiskt när den är från thailand med... Så nu har jag en vas med blött papper i + två stora sprickor i. Jippi.

Var uppe och fikade i Karlsdal idag. Trevligt. Planerade lite för nästa helg då Helen ska få sin 50 års present; en heldag bara för henne. Ska bli roligt. Ska bl a rida isladshäst! Så var hemma och hämta termobyxor och lånade ett par kängor av mamma så jag har nått att rida i =)


Imorgon börjar nya kursen. Spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0