Stockholm!

Stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu, åldrad i ungdomlig grönska, öarnas stad, det är du!
Denna låt laddade Elin med i sin mp3, finns det nått mer passande inför en shoppingdag i huvudstaden??

Kl. 6.55 gick jag och Carro på bussen på stationen. Sedan bar det iväg mot Stockholm. Satt och pratade om allt och alla på bussen, kan tänka mig att vi irriterade nästintill en hel buss som ville sova ;P Men men.. Så är det att vara tjej! I västerås skulle vi plocka upp Elin, men bussen var full så hon fick åka med en annan buss. Men det gick bra ändå!
Framme i Stockholm var det shopping som gällde. Gick runt i de flesa affärer och gallerior i centrum. Det fanna väldigt mycket roligt och fint.
Vid lunch gick vi till en asiatisk restaurang. Där hade de en mongolsbuffé (tror jag de va). Det fanns massvis med färska grönsaker och rått kött(!) (inte av en råtta, olagat) att välja på. Man fick lägga allt man ville ha på en tallrik som man sedan lämnade till kocken. Kocken wockade sedan din tallrik medan man tittade på, och så fick man helt nywockad mat! Häftigt! Det var väldigt gott, och så var det efterrättsbuffé efteråt med glass och frukt. När vi betalade fick alla en varsin present; en minibuddha! Gulligt!
Satt ett gäng asiater vid ett långbord bakom oss som måste tyckt vi såg roliga ut eller nått... för de tog kort på oss och stirrade på oss ;P hehe Kanske ovanligt med svenska tjejer som gillar asiaktisk mat!? eller inte.... Jag tror de blev kära i Elin! ;D
Efter maten blev det mer shopping.. tills vi var så trötta att vi inte orkade mer. Då blev det fika på NK och titta in rika "pappa betalar"- människor. Alltid kul att titta på folk, speciellt i storstäder...
Efter fika var det dags att vandra tillbaka till cityterminalen för att vänta in bussen som gick strax innan sju. Den här gången fick vi alla sitta på samma buss! =)
Det var en väldigt rolig dag som gick alldeles för fort! Måste göras fler gånger.. är ju faktiskt varken speciellt långt eller dyrt att åka till Stockholm...
Tack tjejer för en jätterolig resa!





Min shopping


  • Linne med påfågel, mönstrad klänning, armband: H&M
  • Shorts och tre par trosor: Gina tricot
  • T-shirt och kalsonger till Micke: Jack & Jones
  • Diskhandduk, bakformar: Lagerhouse
  • Handcreme och lipbalm: Yves Rocher
  • Gladiator-heels: Din sko
  • Catwalk Tigi Root Boost, hårsalong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0