Sista inlämningen

Nu är det sista inlämnat till Örebro Universitet, för alltid!?
Har blandade känslor. Det är jätteskönt att det är klart, och att vi får lämna in allt vi gjort under denna termin. Har varit en väldigt rolig termin, och väldigt lärofylld. Har kommit ut på ett företag och kännt på att jobba på en arbetsplats. Och fått en djupare insikt i att jobba med ett projekt, från planeringsfasen till avslutandet.

Det är dock trist nu när det är slut, både att lämna Sigma där vi suttit länge nu och lärt känna alla, men även för att studietiden på Örebro universitet är slut. Nu har tre år gått sedan jag började, och vart har de tre åren tagit vägen!? Det har gått sjukt fort. Så många människor jag lärt känna på vägen, med nya kurser och nya kurskamrater nästintill varje termin. Endel har följts åt nästan hela tiden, men flera har bara dykt upp lite då och då.

Snart är det studenten för alla gymnasie 3-or, och det firas med pompa och ståt! Minns vad kul det var... Nu har jag gått ytterligare 3 år, fast på universitetsnivå, och vad händer då? Ingenting. Det känns lite tråkigt faktiskt. Vi har ändå läst i tre år. Men jag kan förstå varför. Av oss som började tillsammans är vi nu 7 som läser denna kurs, vilket även är en B-kurs, så alla som läser kommer inte att gå ut. Flera av våra klasskompisar har redan gått ut, och vissa läser distanskurser eller andra kurser på universitetet. Vi är alla splittrade så här i slutet. Vi var någesånär samlade under c-uppsatsen. Men då hade flera av oss en termin kvar, och då blev det inget firande.
Det som händer nu är att vi får skicka in våra kurser som vi vill ha i vår examen, och så får vi ett intyg på att vi har en kandidatexamen i Informatik.
Har även hört från andra program och skolor att de har någon slags avslutning. Men de går väl tillsammas hela tiden.. Tycker de är riktigt synd. Men men..
Jag åker ju till Göteborg i helgen med familjen!! Det ska i alla fall bli skitkul, det blir mitt firande! Och undrar om inte det är roligare än nån middag på skolan? =) Vara med dom jag tycker allra bäst om, och på weekend i Göteborg med både shopping och speedway vm! Så jag får allt mitt firande ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0