Pryl vecka 47



Ligger lite efter med mina prylveckor.. Men de får bli när jag känner att jag har nått att tipsa om. Annars blir det lätt massa skräp bara...

Anyway.. Nu har jag hittat den optimala prylen!!
Det är företaget AudioPro som är först ut med ett superenkelt sätt att överföra musik trådlöst! De använder sig av donglar, likt de som används vid trådlöst bredband.
Du kopplar in en dongler i usb-uttaget på datorn och den andra dongeln i din stereo. Sen så när du spelar upp musik via Spotify, Itunes eller annat uppseplningsprogram så hörs musiken från stereon med cd-kvalitet och utan hörbar fördröjning.
Som jag har fattat det går det att koppla in flera mottagare för att spela upp ljudet på flera ställen med. Räckvidden är hela 50 - 100 meter. Låter det inte som det ultimata sättet att spela upp musik!? Ingen mer bränning av skivor behövs (förutom till bilen då...) och man slipper lyssna på kassa datahögtalare eller dra sladdar runt i hela huset!!
Kostar ca 2000:-, men är ju lätt värt de!
Tyvärr har jag en gammal stereo utan usb-uttag... Så måste först köpa ny stereo...
Alltid är det nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0